3 dagar kvar! :D

Ja se det snöar, ja se det snöar det var väl roligt? HURRA! :D Nu blir det vinter nu blir det vinter det var väl roligt? HURRA! :D

Surprise, surprise! Det är snöstorm i Shanghai idag! :D Folk är som tokiga, för normalt sett kommer det ingen snö alls här. :P Jag vaknade som vanligt av att klockan ringde, och jag klev ur sängen. Men idag kändes det EXTRA kallt att gå upp. Vi har en AC på rummet, men den gör bara så det blir varmt vid sängarna, för dom är så högt uppe. På golvet däremot... Burr säger jag bara! :P

P.g.a detta är det väldigt svårt att lämmna det varma, sköna täcket och gå till jobbet när man är trött på morgonen. Men på något sätt lyckades jag stappla ur sängen och gick till min "garderob". Precis som stålmannen tog det mig knappt en millisekund att få på mig kläder så jag inte skulle få frostskador. Kädseln var kanske inte den snyggaste, men den var varm. Innan jag gick in på toaletten för att göra mig iordning kollade jag på min mobil och såg att jag fått ett sms av en kompis: "They said on the news that it's going to be colder today then the other days, so wear alot of clothes!"

Underbart. Kunde inte bli bättre. Men vi åt frukost och kom iväg, (Jag kände mig lite som en Michelingubbe i alla mina lager av kläder men värme var mitt mål idag) och visst var det markant kyligare än dom andra dagarna vi varit här, men jag tyckte inte det var så farligt. Jobbet gick bra, även om min totala sömnbrist den här veckan verkligen har börjat tära på mig. Jag fick leka lite med några pipetter och har som vanligt observerat en massa olika tester. Vid lunch idag dock så var vi medbjudna på en superfin restaurang med alla som varit engagerad i sverige-kina utbytet. Så det var jättekul! Och maten var förvånansvärt god. :) Så det var riktigt mysigt!
 
När vi kom ut, mätta och belåtn, såg vi att det hade börjat snöa! Det kom inte mycket, men under dagen hann det snabbt eskalera till en full snöstorm! :) I panik över att det kom snö, har i stort sett alla kineser krupit ihop ännu mer och tagit fram sina paraplyn (??). Så idag såg dom ut som en massa Oompa loompier med paraplyer som någon släppt lös på gatan. :P Ja, jag inser ironin i att påpeka vad små dom är när jag själv är ståtliga 163 ½ cm, men till skillnad från hemma så anses jag inte vara kort här. :P



Det är inte alltid man ser snö på hustaken här inte! :P



Såhär såg alla cyklar och mopeder ut som stod på gatan när jag gick hem från massagen. :)

Jag vet att det inte är något i jämförelse med det ni har hemma, men här är det skitstort att det snöar. Och som tvättäkta svensk, så måste jag erkänna att julkänslorna slog till extra hårt idag bara för att det kom lite snö. :D Sen fick jag kasta den här vinterns första snöboll! Vilket "råkade" träffa Rosanna lite lätt. ;) Oooops! :D

Jag har i alla fall varit i väg på massage idag, och det var helt underbart. Så nu sitter jag hemma och försöker hålla mig vaken, men inte så länge till. Den tidigare nämnda sömnbristen ska få sitt slut idag tänkte jag, så jag kan ladda batterierna inför helgens bravader med packning och allt. Det är helt ofattbart att tänka att det snart gått 3 mnader sen vi kom hit. Och om bara några dagar är det dags för mig att säga farväl till alla här, för att sedan återvända till mitt vanliga liv emma i Sverige där julrushen råder för fullt. Här existerar den knappt. Tänk att nu är det bara några dagar kvar här i Kina, och sen är jag hemma igen. :)

Jag hoppas att ni alla vet hur mycket jag saknar er, men jag vill även göra en sak ganska så tydlig redan nu. Jag blir jätteglad när ni vill att vi ska hitta på en massa saker när jag kommer hem, och jag vill verkligen träffa er alla så fort som möjligt. Tyvärr kan jag inte lova att jag orkar nåt innan jul. :P Det är en otroligt stor omställning för mig att komma in i "vanliga" svenska rutiner när jag på morgonen här i Kina brukar gå upp kl 23.30 svensk tid. :P Så snälla ha överseende med mig om jag ligger i soffan hela dagarna och inte vill åka hit eller dit. Återigen vill jag påpeka att detta handlar INTE om att jag inte vill se er, men vill ni träffa mig så får ni nog tyvärr åka till mig för jag har inte fått vara hemma på 3 månader. :P Ni får jättegärna komma med förslag, och höra av er så mycket som ni vill, men som sagt så får ni tänka på att det kommer vara rejält slitigt för mig ett tag framöver. ;)

Ha det brá och glöm inte era paraplyn om det skulle börja snöa hemma också! ;)

Pussåkram Nettan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0