3:e advent

Förstår ni hur avundsjuk jag är på er som får sitta hemma i soffan och julmysa med en kopp te och titta på adventsljusen? :)

3:e advent skvallrar om det faktum att julen äntligen närmar sig med stormsteg. Det betyder också att det snart är dags för mig att packa alla mina saker här, och få åka hem. :) Det känns lite bitterljuvt att tänka på att det här var den sista söndagen i Shanghai. Men samtidigt skönt. :) Så istället för att bara sitta hemma hela dagen, bestämde vi (jag och Rosanna) oss för att dra ut och kika på stan. Vi hade inga direkta planer, förutom att jag skulle till en affär och byta en sak. Men det gick snabbt och smidigt, så jag blev mycket positivt överraskad. :P Jag trodde att det skulle bli mer tjat från försäljarens sida om att jag skulle byta, men han log bara mot mig och sa: "no ploblem". :) Dom är så roliga med det där kineserna. Om man så skulle kolla på en t-shirt med en halvt avsliten arm på skulle dom säga "No ploblem lady!". :D

Efter jag hade fixat det drog vi till People square och gick till Starbucks. :) Där köpte jag en jättefin resemugg till mig själv, och vi tog lite fika. Sen traskade vi vidare, och jag fick tag på en jättefin "tavla". En sån som jag köpte när Rosannas föräldrar var här. (Där dom klipper ut ett mönster i ett jättetunnt papper) :) Köpte lite andra saker också, men det är hemligt än så länge. ;) Rosanna köpte även hon med sig lite saker, så det har varit en riktigt trevlig dag tycker ja! :) Det regnade väl ganska kraftigt nu senare på dagen, men det löste sig det med. :)

Jag glömde förresten berätta att en av killarna som var med på festen hade köpt en present till både mig och Rosanna! En bok på riktigt gammal kinesiska som knappt han själv kunde läsa. Han förstod att det inte fanns en chans i havet att vi skulle kunna förstå vad det stod i den, men han tyckte det var ett minne ifrån Kina i alla fall. Och fattade jag det rätt så var det en väldigt känd bok, som på något sätt var relaterat till den kinesiska kulturens ursprung. Så det tyckte jag var otroligt gulligt! :D 

Annars så har jag pratat med Marcus idag när klockan var 03.30 på natten svensk tid. :P Han hade tydligen varit ute på kalas hela kvällen, Och nån VIP-show, så han hade precis kommit hem när jag vaknade. :) Så vi pratade både länge och väl om allt möjligt. Det är så underbart att få prata med honom. Han får mig alltid på så bra humör. :)

Så när jag kommer hem så kommer han och hämtar mig på Arlanda, och sen åker vi hem. Väl hemma har jag beställt tacos av honom och en bra film så vi kan ligga och mysa i soffan. :) Sen kommer mamma och pappa och hälsar på en sväng, och det ska bli så underbart att få se dom igen! :) Var ju faktiskt 3 månader sen jag såg dom sist. :( Mamma hade i alla fall bakat en massa bullar som hon skulle muta Marcus med så hon också fick krama på mig lite. :) Pappa behöver inte muta nån med bullar. Tror inte någon vågar säga emot honom då när jag äntligen är hemma. ;) Tråkigt att inte Marielle är hemma bara. :( Saknar verkligen min familj så otroligt mycket.

Men snart så. :)




Bild från igår, och tavlorna jag köpte sist + boken vi fick och min mugg från Starbucks. :)

Passa på att njuta av husefriden, för snart är jag hemma igen! :D


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag måste ju också hinna träffa dig innan jul, saknar ju lixom dig ;) pusss

2010-12-12 @ 13:57:27
Postat av: pappa

Räknar ned!

2010-12-12 @ 22:04:37
URL: http://jeanettelj.blogg.se/
Postat av: Jag

När nästa ljus tänds så är jag hemma pappa! :D



Klart vi ska ses gumman! :)

Puss

2010-12-13 @ 08:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0