Fest!

Som ni vet var det idag vi skulle ha vår avskedsfest. Och för er som är riktigt observanta kan ni räkna ut att klockan är strax efter 23.00 här. Varför sitter jag då hemma och bloggar? Borde jag inte vara ute med mina vänner och hitta på en massa dumheter och supa ner kineser?

JO, det borde jag!

Men så är det inte nu. Jag önskar att detta var ett blogginlägg från förfesten, men tyvärr måste jag erkänna att festen är slut. Redan. Mot min och Rosannas vilja. :P

Vi börjde kvällen med att gå ut på restaurang och skrattade och hade kul med en massa vänner. Men redan efter maten började några dra sig hem. Tråkigt tänkte jag, men så är det alltid. Vi andra fortsatte ändå till en karaokebar. Vi kom in på ett ganska fränt ställe, och fick ett eget rum att vara i. Väl där drack vi och sjöng för fulla muggar. Fast dom som drack var typ bara jag och Rosanna. :) Men kul var det i alla fall.

Tills alla såg att klockan var 22 och dom skulle åka hem!

Tidigare har dom gjort narr av en annan kille som egentligen skulle varit med, för han brukar åka hem vid 21 typ. Men är det så stor skillnad om man bara stannar EN TIMME extra?! :S Jag trodde det hade blivit ett missförstånd först, men ALLA skulle verkligen hem. Så en kille hämtadebilen och körde hem oss, så här sitter vi nu. Uppeldade och förvirrade! Det känns så snopet på nåt vis! Vi hade ju precis börjat... :S

Visst, vi skulle kunna hoppa in i en taxi, jag och Rosanna, och dra till nån nattklubb. Problemet då är att studenthemmt STÄNGER kl 23.30 så då måste vi ta in på motell eller nåt. Och kvällen var ju tänkt att vi skulle fira med våra vänner som ett sista avsked innan vi åker hem igen. För ser man realistiskt på det hela så kommer vi ju tyvärr aldrig att se dessa människor igen när vi flyger hem på lördag. 

Känn som om jag gjorde mig iordning i onödan på nåt vis. :/

Jag har verkligen haft jätteroligt ikväll och det är därför som det känns så otroligt tråkigt att det redan är över.

Jag säger som Rosanna sa nyss: "Det känns som ett skämt".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0