Julshopping

Dagen började inte bra kan jag säga. Jag hade ingen som helst matlust och kände mest att jag ville lägga mig och dö ett tag. :P Men efter många råd om att jag skulle äta bröd, så lyckades jag trycka i mig lite från gårdagens restaurangbesök. Det fanns inte direkt mycket att dricka till dock, så jag fick offra en av mina julmust-flaskor. Det var riktigt gott vill jag lova! Men jag blev lite ledsen för jag hade tänkt spara den ett tag till. :P

Men ibland har nöden ingen lag.

Trots detta otroligt näringsrika födointag så mådde jag inte helt bra. Men jag hade bestämt mig för att passa på att gå ut och shoppa idag, för att kunna köpa dom sista sakerna innan vi åker hem. Det roliga är att det är ju inte långt kvar nu innan vi är hemma, så jag får inte många fler chanser. Helgen är ju fullbokad med Terrakottaarmén, och helgen efter det så ska vi ut med kompisarna och fira. Sen åker vi.

Så idag var det bara att försöka dra på ett leende och tänka positivt och se till att inte kollapsa på golvet. :P Som tur är hade jag Rosanna som såg till att jag fick i mig lite att äta då och då, så det gick bra. ;) Tyvärr blev det inte mycket handlat, för det är svårt att få tag på "rätt" saker här. :P Och jag vill ju köpa bra saker även om det kan vara rätt så billigt. Sen försökte jag pressa ur Marcus vad han önskar sig, men det gick inte så bra. Han ville bara ha ett par träningsbyxor... :D Nog för att jag är student, men lite mer pengar än så hade jag väl tänkt lägga på en julklapp! :D

Så vi får se om jag kan springa ut nån annan dag och leta annars är det ganska så kört för min del. I värsta fall får jag köpa mina julklappar hemma i Sverige som alla andra. :) Men det blev några julklappar till Jeanette från tomten i alla fall. ;) Bl.a ett par solglasögon från Ray Ban. :D

Tillslut fick vi i alla fall nog så vi började dra oss hemöver. Men när vi var på väg mot tunnelbanan ringde min mobil helt oväntat! Det var ett jättekonstigt nummer:+019046212. (?)
Men jag bestämde mig för att svara ändå trots att man verkligen inte borde det. Men ibland om nån ringer från Sverige står det ett helt annat nummer än det dom ringer från. Så jag svarade lite försiktigt...

Då visade det sig att det var farmor! :D Jag blev hur glad som helst! Det hade jag verkligen inte förväntat mig just då, så det var en otroligt glad överraskning. :) Tyvärr kunde jag inte prata länge med henne, för min mottagning var inte så bra, men det var otroligt skönt att höra rösten på henne. Saknar henne och alla andra där hemma enormt mycket.

Men nu ska jag inte hänga läpp över det, för jag är ju snart hemma. :)




Jag framför kinesiska muren :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0