Lucia

Nu tändas tusen juleljus på jordens mörka rund. Och tusen, tusen stråla ock på himlens djupblå grund.

Men inte i Kina. :P

Här rullar livet på som vanligt. Hade inte Rosanna påpekat att det var lucia idag hade detta sorgligt nog gått mig förbi helt. :P Istället för att svepas med i julstämningen ligger jag hemma och snorar och nyser. Tydligen såg jag ganska risig ut imorse, för jag hann inte vara på jobbet speciellt länge innan chefen kom och skickade hem mig. :P Så jag fick åka hem och dricka vatten och sova. Sen när Rosanna kom hem hade hon varit så gullig så hon hade köpt med mat till mig! <3 Det gjorde mig verkligen jätteglad. Så imorgon när jag vaknar vill jag vara frisk. Antecknar du nu detta Tomten? ;) Den här dagen kan jag väl säga har varit ganska seg. Men jag låg och kollade på Harry Potter förut (Fenixordern) vilket gjorde mig på lite bättre humör. Fast nog fasen blev jag tårögd på slutet (Som vanligt)! När jag var yngre ÄLSKADE jag böckerna, och i slutet påbok 4-7 så grät jag som på beställning! Jag brukar inte vara den som gråter i första taget, men då kunde jag inte hålla mig. Jag älskar att få läsa en riktigt bra bok som jag kan leva mig in i totalt. Sen vi kom till Shanghai har jag läst 3 böcker. Den sista sparar jag till jag ska flyga hem. :) Men hittills har jag läst:

*Stolthet och fördom och zombier - Jane Austen och Seth Grahame Smith
*Syskonkärlek - Sheila O'Flanagan
*En mörkrädd pojke - Justin Evans

Tillbaka då till denna speciella dag. Lucia är en mysig dag tycker jag! Man får äta lussebullar, dricka glögg och det bjuds på pepparkakor. Sen får man ju alltid se på något fint luciatåg, och man bli påminnd om den annalkande julen. Den högtid då vi samlas på olika håll i landet tillsammans med våra nära och kära. Man sitter ner tillsammans och äter god mat, ser på Kalle Anka och sedan delar vi ut julklappar.

Jag kan erkänna med en gång att jag älskar julen och allt som hör till! Jag älskar att få paket och framför allt så älskar jag att ge bort paket! :) Jag tycker det är så roligt när man hittar nån fin/rolig present som man vet kommer göra någon man älskar glad. Sen all god mat! Vad kan man säga? Jag behöver en paus från ris och nudlar. Jag har ätit min beskärda del av ben med lite kött på! Nu vill jag ha julskinka på en brödbit (delikatesslimpa såklart!) med senap på och en kopp blåbärste till! :D Jag vill sitta och busa med mina söta kusiner och krama om alla i min familj och min släkt. :P
Jag är så glad över att min syster kommer hem till julen också! Det blir verkligen inte samma sak utan henne. Tyvärr blir jag väl utan Marcus halva dagen även iår. Kunde jag, skulle jag dela på mig så jag kunde vara med överallt hela dagen. :) Dock är ju detta fortfarande fysiskt omöjligt (Konstigt att dom inte kunnat lösa det än på nåt sätt. Vart går alla forskningspengar egentligen?) ;) Tills den dagen jag lyckas med detta får jag vara nöjd som det är. Vilket jag egentligen är, för jag älskar våra traditioner. :) Det enda som saknas för mig är att Marcus skulle vara med bara. Men han har sina traditioner också, och det respekterar jag till fullo. :)

Åååh vad jag älskar julen! :D
 
Jag vill ha snö! Jag vill ha mysmörker! Jag vill ha varm choklad och en filt! Jag vill ha julskinka och bingolotto! Jag vill ha Kalle Anka! Jag vill ha farmors morotskaka! Jag vill ha en öppen spis! Jag vill ha julmust!

Jag vill ha Julafton! :D







Hoppas verkligen vi får tag på en Kalle anka-julgran iår igen. :)

Nu ska jag fortsätta lyssna på musik och beundra Rosannas nya frisyr. :) Ha det gott folket! <3


Kommentarer
Postat av: FARMOR

tack för alla fina brwev som du har skrivit. Välkommen HEM till helgen önskar, världens bästa FARMOR. PUSS och KRAM.

2010-12-13 @ 22:26:20
Postat av: Sandra Andersson

Jag ser också fram emot julen! Just nu ser jag nog mest fram emot att du kommer hem så jag får höra allt skoj du varit med om, även om jag läst om mycket här :) Nu är det inte länge kvar inte, klä dig varmt för här hemma ligger graderna på -15- -20 BURRR!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ska nog bege mig till karlstad till veckan eftersom jag ännu inte inhandlat alla julklappar,hoppas vi kan ta en fika! Ha det bäst o hoppas du får en bra flygresa hem!!! Hör av dig, saknar dig jättemycket!!!! Puss <3

2010-12-15 @ 09:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0