Omdöme

Nej, jag tänker inte skriva ett hatiskt inlägg om folks dåliga omdöme, eller hänga ut folk hit och dit. För er som inte märkt det så är det verkligen inte min stil. :)

Jag vill inte ha en blogg där jag försöker få över folk på min sida, eller få andra att må dåligt. Även om jag är arg, ledsen eller besviken på nån, så hjälper det inte att skriva det här. Vem mår bättre av det? :/ Självklart får alla välja att bruka deras blogg som dom vill, men försöker att fokusera på det positiva istället. Det är så lätt att hänga sig fast vid allt dåligt som sker, men varför ska man göra det egentligen?

När jag mår dåligt över nåt pratar jag med dom som står mig närmast, och som känner mig bäst. Det är ju dom som oftast förstår varför jag mår som jag gör, och varför jag reagerar och agerar på ett visst sätt. Genom att släppa in dessa människor och visa hur jag känner, kan dom också hjälpa mig att belysa vad det riktiga problemet är. Vet man sedan vart problemet ligger, så kan man även aktivt arbeta för att lösa det. Ibland kan det dock vara skönt att få "skriva av sig", men varför lägga ut något man skrivit i ilska på internet så att alla kan läsa det? För oftast så menar man ju inte allt man säger när man är arg. Jag gör det då verkligen inte. Ibland om man är ovänner med nån och har nått ett döläge, kan det vara bättre att bara lägga ner stridsyxan och enas om att man helt enkelt tycker olika. Men då ska man prata med den personen öga till öga tycker ja! Om någon sårar dig t.ex kan det vara bättre att förklara det för den personen, och om den uppriktigt ber om ursäkt så kan det vara bästa att bara förlåta.

Självklart ska man inte vara naiv och förlåt allt, och bli överkörd gång på gång av andra människor. Samtidigt anser jag att alla förtjänar en andra chans. Men hur många chanser ska man då ge? För mig beror det på person och situation.

Nu känner jag själv att jag glider in på ett helt annat ämne än det jag hade tänkt mig. :P Jag tror det beror på alla repotage jag sett nyligen och dom sk. "blogg-bråken". Detta innebär att dom största bloggarna (och andra med för den delen) skriver otroligt elaka saker om andra människor. Ibland är sakerna baserade på nån liten sannig och ibland är det helt taget ur luften. Det värsta är att dom gör det för att få fler läsare, så dom ska utöka sitt så kallade "kändisskap" och tjäna mer pengar. Många gånger är dessa bråk, precis som wrestling, uppgjorda. Varför vill man hålla på så? :S Jag ser hellre att få läser min blogg, än hittar på en massa dumheter för att få fler läsare. På det sättet kan jag i alla fall behålla min integritet och framförallt min värdighet.

Ja, tänk dessa "kändisar"... Jag förstår då inte.

Återigen glider jag in på nåt helt annat! Känner mig fruktansvärt disträ idag... :P

Tillbaka då till det jag ville prata om från början! Jag har nämligen haft en jättebra dag idag. Jag och Rosanna har fått göra mer på jobbet, vi har ätit supergod mat 2 (!!) gånger idag (koreanskt och muslimskt). Sen har vi även fått reda på att vi inte behöver betala hyra. Vi har tydligen fått jättebra omdömen av dom vi jobbat med, berättade vår kära lärare Ingalill (som för övrigt är den underbara människa som slitit som ett djur för att vi skulle få den här chansen! Kan inte tacka henne nog för det.) :) Vi har även hämtat ut våra skräddarsydda klänningar som var HUR JÄKLA FINA SOM HELST! :D Jag är så otroligt nöjd med min. Den är kornblå med silverfärgade blommor på, i traditionell kinesisk stil. AJ LÖV IT!

Vi har även börjat förbereda inför morgondagens fest, vilket jag hoppas blir rolig. Vi är ungefär 15 personer eller så, som ska ut och äta och sen åka till nån rolig karaokebar. Så detta ser jag verkligen fram emot! Inte för att jag vill att alla ska höra mig sjunga, utan för att få en chans att umgås med alla. Vi har även förberett en lek, där alla får hemliga uppdrag under kvällen, och den som utför sitt hemliga uppdrag bäst vinner priser som självklart ska inhandlas från IKEA imorgon. ;)

Några av uppdragen är bl.a:

*Sno andras människors livshistorier och försök övertyga alla om att det är dina
*Skryt/berätta för alla om dina FANTASTISKA byxor/frisyr eller liknande!
*Använd ljudeffekter så ofta som det går
*Berätta för alla om ditt fantastiska möte med en känd person
*Kör robotdansen så fort du hör en ballad
*Kalla att du är en inbiten ornitolog och härma fågelljud under kvällen.
*Försök att få smaka av så mångas drinkar som möjligt under kvällen
*Försök övertyga alla om att du kan "klick"-språket

Sen finns det en massa till. :P Jag ska vara domare, så det ska bli riktigt kul!

Nej, nu ska jag försöka leta efter min älskade pappa, och se om han har en stund över att prata. :P Nu är det bara en vecka kvar tills jag är hemma igen. :)

Och då jäklar ska jag snosa på den här killen tills han är så trött så han nästan spyr på mig! ;)



Usch vad jag saknar honom... :(

Jag har för övrigt i stort sett bestämt mig för att läsa lite extra så jag får en magisterexamen i biomedicinsk laboratorievetenskap. :) Håll tummarna för att jag klarar det! :D

Puss å kram på er folket.

Kommentarer
Postat av: Emelie

hihi jag tror aldrig han blir trött på dig inte ;) se till och NJUT!!! för de är du värd :D

min punking! love U pusss

2010-12-16 @ 09:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0