Firar :D

Japp, idag ska vi fira att vi träffade kungen igår! :) Så efter att vi varit vid den muslimska restaurangen (igen) så gick vi till ett bageri och köpte en tårta. Man kan ju inte fira ett sånt möte med nåt mindre än en tårta! :P Så nu sitter vi och försöker hitta plats i magen så vi kan börja mumsa i oss våran alldeles för stora chocolate cream cake. :D
Problemet är bara att dom har supergod mat på den muslimska restaurangen, så det är mer eller mindre omöjligt att sluta äta. :P Blir alltid för mätt där. :) Vi firade även genom att beställa in öl till maten. Det var mycket gott kan jag lova! :D

Såhär ser vår tårta ut! :) Den kostade hela 28 kr ;)





En annan sak jag glömt säga är ju att dom har börjat julpynta här redan. Vilket känns ganska så konstigt eftersom det fortfarande är väldigt varmt här. Det är nästan för varmt för att ha en vindjacka vissa dagar. Men dom började redan med julpynt förra veckan!
Det som gör det hela ÄNNU konstigare är ju att dom inte firar jul här. Dom vet när det är och så, men dom ger ju inte bort några julklappar eller så. Dom brukar mesta äta lite mat med familjen. :P Julpyntet har dock satt igång en kaskadeffekt i min hjärna, för nu har jag börjat inse att det snart är jul! Och vi åker snart hem! Så nu börjar jag bli stressad, för det är ju massa saker vi inte hunnit med att göra än, plus att jag har en massa saker jag måste köpa till folk lite här och var så nu måste det börja planeras på allvar... :D Nästa helg kommer ju Rosannas mamma och pappa hit, vilket ska bli jätteroligt tycker jag. Dom verkar vara så himla mysiga. :) Den helgen kommer alltså vara fullspäckad med saker att göra. Helgen som kommer efter det, ska vi åka upp till Peking och se kinesiska muren med Rosannas föräldrar. Sen helgen efter det tänkte vi åka till Xian och se Terrakottaarmén, så då går den helgen åt. Så det blir inte mycket tid över! :P Då är det bara imorgon och sista helgen som vi har kvar att hitta på nåt. Och jag måste ju tillbaka till marknaden och pruta sönder dom lite mer! :D
Ojojoj, vad lite tid det är kvar nu... :P Om exakt 5 veckor så sitter jag antagligen vid flygplatsen nu, redo att åka hem. Hem till mitt älskade Sverige. Hem till min älskade familj och mina vänner. Hem till min älskade lägenhet, så jag kan lägga mig i min älskade soffa och se på min älskade TV. Hem till min älskling.

Jag längar inte det minsta. ;)

Nu ska jag prata med min söta mamma, så hon kan uppdatera mig om allt som händer hemma. :) Jag vet ju inte ens när mormor ska in och operera sig! (Skäms på mig!... )   :(  Hon kanske redan har gjort det förresten? :S

Usch vilket dåligt barnbarn jag är nu känner jag! Och vän för den delen. Men jag vill poängera att jag inte har dålig koll på er för att jag inte bryr mig, för det jag gör jag! Mycket mer än vad ni tror... Utan det beror mest på att jag är i Kina, och inte kan ringa till alla jag bryr mig om och Facebook är blockat här. :(

Men snart är jag hemma! :) Och då hoppas jag att Marcus och jag har hunnit köpa en ny säng, så vi kan inviga den tillsammans. Om vi nu har möjlighet att köpa den nu tillsammans vill säga. Men har vi det så blir det de första stora inköpet som vi har gjort tillsammans. :D Spännande va?! Börjar nästan bli vuxen nu. ;) Förhoppningsvis håller vi ihop ett tag till i så fall, för annars blir det jobbigt. Men det är jag helt säker på att vi gör, för den pojken släpper jag inte i första taget! Dom kommer få bända loss honom från mig när jag kommer hem, för då kommer jag krama om honom och aldrig släppa taget igen. :) Om han nu inte dricker en massa mjölk innan.
Laktosintolerans är inget att leka med! :D

På tal om korv, så är det dags för mig att sluta skriva för idag. Glöm inte bort att jag tänker på er. ;)

Puss på er allihopa!

 

(Bild från Starbucks)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0