Hajsoppa

Hej på er alla glada!

Hur mår ni? Vad har ni för er? Inser ni att jag saknar er? :)

Men nog om er. ;) Igår var en händelserik dag! Trots att det var väldigt lugnt på labbet. Det är alltid mer att göra  början på veckan, så dalar det väldigt sen. Vi är ju som sagt på mikrobiologen nu och gör sista dagen imorgon. Lite tråkigt att vi bara fick vara där i 4 dagar, men det är mer än inget. :P Plus att jag är superparanoid för att få tuberkulos, eftersom det kommer in så mycket prover hela tiden. Sen finns det väldigt många MRSA här, vilket står för meticillinresistenta staffylokocker aureus. Och får man det så är det inte roligt... Speciellt inte när bakterien i sig inte  påverkas av penicillin och dom flesta antibiotikabehandlingarna, utan är svår att bota. Skulle man då ha otur att smittas sätts man omedelbart i isolering, vare sig man vill eller inte. ;) Men men.

Igår då i alla fall blev vi medbjuda på lunch med dom andra som arbetar på mikrolabbet, och vi kände att vi inte kunde säga nej direkt, så vi följde med dom bort till capus. Där fanns det tydligen en restaurang på tredje våningen som var väldigt bra. Så vi satt vid två runda bord, och chefen för labbet insisterade på att sitta bredvid oss, och han pratade mycket med oss! :D På bordet fanns en stor glasskiva med massor av mat på, som det gick att snurra på. Maten såg väl inte så aptitretande ut, så jag började med lite sallad. (Kändes säkrast så) En kille från labbet frågade vad vi ville ha och äta, så jag frågade om jag kunde få lite kallt vatten.

Och alla tappade hakan. Det var som om jag hade bett om sköldpaddeurin! Dom tyckte jag var helknäpp... Hur kan en människa dricka KALLT vatten? Detta var för dom helt obegripligt. :P Sen att dom alltid har med huduvdet på typ allt kött dom serverar och att dom äter insekter och aphjärna bryr dom sig inte ett dugg om. Men KALLT vatten? Nej du, där går gränsen! ;)

Jag tog lite bönor, sallad, nåt som såg ut som köttfärslimpa men egentligen var bönor och började äta. Jag trodd helt ärligt att jag skulle svälta ihjäl. Jag ville inte äta kycklingen för huvudet psykade mig nåt så enormt, och det andra var mest bara ben och fett. Inget för mig alltså. Men sen kom dom in med mer mat. Och mer. Och sen lite mer. Och mer... Dom slutade aldrig bra in mat! Det kom hela tiden in nya rätter! Det lär ha varit typ 30 olika rätter tillslut! Helt sjukt. Men det var roligt, för jag fick smaka krabba, åt räkor, hajfenssoppa, stek, bläckfisk mm :D

Jag måste tillägga att jag är moraliskt sett emot hajfenssoppa, men när det stod en skål framför mig kunde jag inte låta bli att smaka. Men nu har jag ätit hajkött, så nu är jag nöjd. ;) Dom bjöd oss även på 55% kinesisk alkohol, och trots att vi sa nej, så envisades dom. Så jag och Rosanna kollade på varandra, sjöng "Helan går" och när dom andra applåderade så drack vi. Det var verkligen inte så illa som jag trodde det skulle vara. :P Men klart att det brände till lite. Sen ville dom att vi skulle dricka en massa öl, så det är ett mirakel att jag inte blev stenfull. :P Men dom verkade gilla vårt sällskap, och skrattade mycket åt oss. :) Inte med oss, utan ÅT oss. Men det bjuder jag på. ;)

Sen hände det inte så mycket mer. Jag drog iväg och tränade på kvällen så det var skönt. Men ser man hur killarna beter sig på gymmet så är det fasen inte konstigt att alla är smala som stickor. :P Dom tränar inte ett dugg, utan står mest i finkläder och pratar eller spänner nån liten muskeltråd dom hittat på den annars så tomma kroppen. Det HÄNDER ju inget! :D Sen äter dom ju inge protein, så kroppen får ingen näring att bygga nåt på heller. No shit Sherlock säger jag bara... :P

Samma var det ungefär idag. Hade typ inget att göra på jobbet och sen tränade jag. :) Så nu ska jag snart lägga mig. (Äntligen!) :D

Glöm inte att det är Fars dag på söndag! :D



Älskar dig pappa (Och mamma också såklart)! <3 ;)


One republic - All this time

Six on the second hand
Two new years resolutions
And there's just no question
What this man should do

Take all the time lost
All the days that I cost
Take what I took and
Give it back to you

All this time
We were waiting for each other
All this time
I was waiting for you
We got all these words
Can't waste them on another
So I'm straight in a straight line
Running back to you

I don't know what day it is
I had to check the paper
I don't know the city
But it isn't home

But you say I'm lucky
To love something that loves me
But I'm torn as I could be
Wherever I roam

Hear me say

All this time
We were waiting for each other
All this time
I was waiting for you
We got all these words
Can't waste them on another
So I'm straight in a straight line
Running back to you

Yeah, all, running back to you
Yeah, all, running back to you
Yeah...
Oh, every time is so far
It's just so far
To get back to where you are

All this time
We were waiting for each other
All this time
I was waiting for you
We got all these words
Can't waste them on another
So I'm straight in a straight line
Running back to you
I'm straight in a straight line
Running back to you
Straight in a straight line
Running back to you


Kommentarer
Postat av: pappa

saknar dig jättemycket! Nu käns det iallafall som lite nerförsbacke!!!

2010-11-11 @ 20:42:08
URL: http://jeanettelj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0