Händelsernas dag

Imorse när jag vaknade fanns det inte en fiber i min kropp som ville gå upp. Jag kunde inte sova igår, så jag låg och kollade på Resident Evil 4 tills klockan var 23.30, och sen somnade jag rätt så fort. Men trots det gick det knappt att gå upp idag. :/

Men plikten kallade, så jag steg upp och drog iväg till praktiken. Väl där skulle vi göra första dagen av 2 på cytopatologi. På cytopatologen så kollar man på celler, främst från vaginalskrapningar, men även från Tyreoidea (Sköldkörteln). Sköldkörteln är engagerad i mycket som händer i kroppen, bl.a ämnesomsättningen, så det är en mycket viktig körtel. Så idag fick vi bland annat se när dom tog en FNAP, vilket innebär att dom sticker in en smal nål rakt in i sköldkörteln (som sitter på halsen) och suger ut celler/vätska. Detta färgas sedan och sen kollar man i mikroskop. Jag måste erkänna att jag tyckte att det var lite äckligt när dom stack in nålen första gången, men sen gick det bättre. :)

Annars har det varit ganska så lugnt på jobbet. Fick numrera lite utstryk och sen kolla i en bok. Men hon som jobbade där var mycket trevlig! :) Efter jobbetgick jag och tränade, och sen när jag varklar hade jag fått 3 meddelanden. Rosanna skickade och berättade attdörren var trasig så vi kan inte stänga den. Skitkul liksom! Så dom skulle skicka hit nån att fixa den imorgon. så jag ringer till vår chef och berättar att vi inte kan komma, för vi kan ju inte lämna alla våra saker här och dörren står öppen! :/ Men det var helt okej, och hon förstod. (Sen kom en och fixade den idag ändå, så det var väl skönt på ett sätt, men jag såg verkligen fram emot att få sova imorgon! :P)

Det andra meddelandet var från Marielle, som berättade att hon kom in på Polishögskolan! :D Jag blev skitglad när jag såg det för jag har verkligen hållt tummarna för att hon skulle få komma in! Men sen såg jag att det var i UMEÅ!!!!! :/ Det är ju LÅNGT dit... :( Men jag är glad för hennes skull ändå. :) Fatta vilken grej! Min syster ska bli polis! Och hon kom in på första försöket!! Det är inte illa pinkat de. :D Jag är så otroligt stolt över henne. <3




Marielle och jag på "konsert" i Rottnerosparken 2007


Det sista meddelandet var från mamma, som undrade hur jag mådde. Så jag svarade glatt att jag mådde skitbra, för jag hade precis fått träna och så. Så jag frågade hur det var med henne. Tydligen hade hon varit jätteorolig, för det har ju brunnit en massa här i Shanghai, så det är minst 12 personer som har dött, och över 50 som är allvarligt skadade. Så hon ville skicka och se om jag levde. Men det gör jag! :D

Så nu sitter jag hemma och nskar att dörren går sönder igen så jag får sova. Men såntur har jag väl inte. :P Men jag fick prata med Marcus förut, så det var mysigt, även om jag insåg nu hur otroligt gärna jag vill komma hem. :P Men det löser sig. Jag har miljoner saker jag måste hinna med först. Puuuhh....

Men jag är jätteglad över att jag lyckades få min älskling att ta med blommor till pappa igår. det betydde otroligt mycket för mig. :) Så tack min underbara Marcus för att du ställer uppför mig när jag behöver dig! <3

Nej nu ska jag sova! Hoppas alla har haft en bra helg. :)


Kramelikram från mig!


Kommentarer
Postat av: Sandraandersson

ETT STORT GRATTIS TILL MARIELLE!!!!

Kommenterar även de andra inläggen här ;)

Tycker du kan köpa med dig ett lager av den där tårtan ;) Hehe... GOTT!!!

Hoppas du mår bra o får en bra tid där nere nu!

Försökte ringa dig härom dagen men det gick inte, o ja, jag slog landsnumret ;) Puss puss mitt gull!! <3

2010-11-15 @ 18:54:03
Postat av: Monlars

Åhh! Ett stooort grattis till Marielle! Verkligen! Grymt!!

Och jag har allt tänkt på dig idasg min vän, när jag läste allt om alla bränder. Bra att du är oskadd. Och jag säger som alla andra gånger, att passa på att njuuuta! Kalsta är sig likt, grått och trist är det. Du hinner träffa oss när du kommer hem vettu. Det är din stund nu. Ta vara på den och dig! Jag längtar efter dig och tänker på dig. Massakram!!

2010-11-16 @ 00:18:45
Postat av: Emelie

Fan va roligt för Marielle :)

Hoppas allt är bra med dig gullet, har försökt ringa och messa dig men verkar inte som att jag kommer fram :/ ser här att du mår bra iaf!! många kramar

2010-11-16 @ 09:39:09
Postat av: Syster-Yster

Tack för grattis hälsningarna, det värmer :)

Och så söt du är syster <3 Nu är ju stora problemet att ja måste hitta nånstans att bo där uppe, och fredde verkade lagomt glad över att jag följer efter honom! :P Men troligtvis så tar min kära vän Sanna och simon över min lya, bara det klaffar mellan dom å malin dvs, och det skulle va himla skönt tycker jag :) Saknar dig my love, hade vart härligt att ha dig här så vi kunde fira kungen och polisen tillsammans!:D Men snart så ;-)

Btw så hade jag Euphoria för ett tag sen, änd aj lövd it :) Bra smak du har!



Miss you baby, kom hem snart! Och undvik byggnadsställningar med outbildade svetsare på! :0



puss puss puss <3

2010-11-17 @ 08:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0