Nere

Ja då var det måndag igen. :( Jag önskar att jag kunde säga att allt är frid och fröjd och att jag mår kanonbra, men nu kan jag verkligen inte det. :( Nu är jag återigen själv, och jag kan lova att det var fruktansvärt jobbigt att lämna av Marielle och Marcus imorse. Tur var väl ändå att jag fick lite tid med dom innan domklev in genom säkerhetskontrollen, men när vi skulle säga hej då så brast det bara för mig. Jag kunde verkligen inte sluta gråta! :S Och eftersom jag började grina så började såklart Marielle att göra det också! :P Även när dom hade åkt upp för rulltrappan och jag inte såg dom längre, så rann tårarna som en öppen kran på mig. :/ Jag fick väl försöka stålsätta mig när jag skulle be om en taxi och säga vart jag skulle, men sen i taxin satt jag och snyftade, så taxichauffören trodde väl att jag var helt störd. :S

Men men.


Om man ska se det positivt ändå, så har den här veckan varit helt underbar, och jag är otroligt lyckligt lottade som hade två av dom människor jag älskar mest på denna jord som kunde ta sig tid och hade råd att komma hit och hälsa på mig. Speciellt imponerad, måste jag ändå erkänna, är jag av Marcus just för att han aldrig åkt utomlands eller suttit på ett flygplan. Så det tycker jag är riktigt starkt gjort av honom! Sen vet jag att varken jag eller syrran har problem med att prata engelska, och båda är väldigt utåtriktade, men Marcus har kanske inte riktigt lika bra flyt när han ska prata. Till min förvåning briljerade han! (iaf enligt mig) Han pratade med folk helt själv, och bad inte mig fixa allt. Han kunde beställa saker själv och prutade t.o.m själv och plockade i saker när vi var på marknaden! :D Det gladde mig otroligt mycket. Sen erkände han att han fått lite blodad tand på att resa, och det låter helt perfekt i mina öron. Så nu ska jag bara komma på ett bra sätt att få med honom på solsemester i Italien till sommaren. (2 veckor där skulle väl sitta ganska fint, eller vad tror ni?) ;)

Vad har vi gjort den här veckan då?

Tisdag: Hämtade dom vid flygplatsen och tog det ganska så lugnt. Marcus blev med ut och gick en sväng och fick se området, och Marielle sov. :)

Onsdag: Fick en guidad tur på labbet, även om den var kort, och gick till Huai hai road på shopping. :)

Torsdag: Åkte till Shanghai Zoo, och kollade på en massa roliga djur. :)  Sen på kvällen gick vi runt pch kikade lite och åt på en japansk restaurang. Jag älskar den restaurangen, men Marcus har  lite för dåliga erfarenheter av japanska restauranger, så han inte speciellt imponerad. Han tycker inte det är möjligt att äta ris med ätpinnar. ;) 

Fredag:  Gick upp tidigt och åkte till Shanghai Ocean Aquarium och såg massa häftiga saker, sen drog vi till Shanghai World financial center och åkte upp till världens högsta observationsdäck. Det var RIKTIGT läskigt! Jag har varit uppe i höga torn, men här fick jag nästan svindel! :P  Efter det blev vi halvt kidnappade till "marknader", alltså små rum i skumma hus, där dom ville att vi skulle köpa en massa dumt. Men dom insåg ganska så snabbt att vi inte var så sugna på det, så då visade dom oss till ett stort "köpcenter" med en massa roliga saker som vi kunde pruta på. 

Lördag: Gick vi också på marknaden och nu hade vi blivit lite varma i kläderna, så det gick väldigt bra! En tjej sa t.o.m. till mig att jag skulle komma tillbaka med min kompisar men jag fick ABSOLUT INTE hjälpa dom att pruta, för jag var för bra på det. :D Det tyckte jag var skitkul! :P Sen på kvällen ville Marielle ut, så vi drog till hotellet och gjorde oss iordning, sen drog vi till The Bund, så dom fick se det. Men där var det skitdött, så vi fick en adress av Weasley så vi drog dit istället,och det var riktigt bra!

Söndag: Marielle och Rosanna drog ut själva så jag och Marcus skulle få lite ensamtid, vilket var mycket uppskattat
 och sen möttes vi upp inne i stan och köpte lite saker, och sen blev det filmmys på hotellet.

Så det är lite kortfattat vad vi har gjort nu. 

Min dator är skitseg nu, men jag lägger ut lite bilder imorgon så ni får se.  Nu är det bara nedförsbacke ellerhur? :D

Hoppas ni har det bra hemma. 

Puss på er!:*

 
 

:P

Kommentarer
Postat av: annelie och farmor

hej! ni måste ha haft det fantaskiskt kul denna vecka, skulle farmor ha gjort allt detta har det nog tagit cirka tre år! vi tänker på dej massor med pussar och kramar annelie och världens bästa farmor

2010-11-08 @ 17:32:18
Postat av: pappa

älskar dig gumman.

2010-11-08 @ 19:19:13
URL: http://jeanettelj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är stark vännen så du klarar dessa sista veckor innan du får träffa både marcus och dina andra nära och kära igen! va mysigt att dom kom ner till dig och att du fick snosa och kramas lite i alla fall :)

De är inte konstigt att du grät gullet och att du skriver det här är väldigt starkt av dig! du lixom blottar dina inre känslor vilket du ska ha en stor credd för :)



Jag saknar dig i mängder, men snart ses vi igen! många kramar Emelie

2010-11-08 @ 20:05:43
Postat av: mamma

mammas hjärta <3 <3 <3

2010-11-08 @ 21:03:29
URL: http://jeanettelj.blogg.se/
Postat av: Jag

Jag tror inte ni förstår hur mycket det betyder för mig att ni läser och kommenterar! Jag älskar er alla otroligt mycket, och jag känner mig mycket lyckligt lottad som har så underbara människor i min omgivning. Ni är för söta. :) Puss

2010-11-09 @ 11:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0