Pappa <3

Idag är det Fars dag för den som har missat det... (Fy på dig i så fall!) :D

Jag tycker personligen att både Fars- och Mors dag är viktiga dagar, för då får våra föräldrar känna sig lite extra speciella. Då får vi uppvakta dom som alltid funnits där, och visa att vi är medvetna om allt fint dom gör för oss och visa hur mycket vi uppskattar det. Nu kanske det finns nån som tänker "Borde man inte göra det varje dag?"

Självklart ska man göra det!

Jag tycker det är väldigt viktigt att vi visar ALLA i vår omgivning att vi ser dom och att vi uppskattar dom för den dom är. Om någon får dig att må bra eller bara har på sig en fin tröja. Säg det då! Jag kan lova att personen inte blir varken arg eller ledsen. ;) För vem tycker inte om att få komplimanger?
Men när det gäller just våra föräldrar så kan det vara lätt att ta för givet allt dom gör för oss. Jag vet att både min mamma och pappa alltid ställer upp och hjälper mig, oavsett vad det gäller. Dom har alltid funnits där, och även om vi har haft våra duster så älskar jag dom mer än dom någonsin kan förstå. Det är tack vare dom att jag är den personen jag är idag, och det är dom har som har uppmuntrat mig att bli den bästa människan jag kan bli.

Det jag då menar när jag säger att vi ska visa dom uppskattning idag, är att idag ska vi passa på att visa dom EXTRA mycket hur mycket vi älskar dom. Att vi är glada för att dom finns. Sen tycker jag att man ska säga att man älskar dom så ofta som man kan, och inte bara på en sån här dag. Det är aldrig fel att visa hur mycket man tycker om nån. Tyvärr har jag inte råd att köpa blommor till alla människor jag uppskattar i min omgivning varje dag, men en ärlig komplimang kostar mig inget att ge och den är förhoppningsvis lika mycket uppskattad? ;)

Det är just därför jag tycker att såna här dagar är viktiga. För i alla fall en gång om året kan man ta sig råd att ge bort blommor, choklad eller vad man nu känner för. Även om man är student. :) Problemet är då att det är lite svårt för mig att köpa blommor och ta med hem till pappa. :( Kina ligger lite för långt bort för att jag ska kunna göra det. Så det här är till min pappa:

What Makes a Dad

God took the strength of a mountain,
The majesty of a tree,
The warmth of a summer sun,
The calm of a quiet sea,
The generous soul of nature,
The comforting arm of night,
The wisdom of the ages,
The power of the eagle's flight,
The joy of a morning in spring,
The faith of a mustard seed,
The patience of eternity,
The depth of a family need,
Then God combined these qualities,
When there was nothing more to add,
He knew His masterpiece was complete,
And so,

He called it ... Dad

~~Author Unknown.~~

 


Grattis på Fars dag min underbara pappa! Jag beundrar dig enormt mycket och jag är så otroligt stolt över att få vara din dotter! <3

Jag älskar dig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0