Post

Ja idag sitter jag med ett väldigt dilemma. Det är ju nämligen så att jag har tänkt skicka hem saker till Sverige, för att inte ha med för mycket på planet hem. Men nu har jag börjat kolla upp vad det kostar, och det verkar bli ganska så dyrt. :S Plus att jag har inte köpt sådär överdrivet mycket till mig själv heller.
Men då är det ju det där med plats. Jag har lovat mamma att jag ska försöka hitta en jacka till henne här, och det ska jag fixa under helgen tänkte jag. Och själv känner jag att jag har köpt ganska så mycket av det jag vill till mig själv också. Jag kanske investerar i en ny vinterjacka, men eftersom jag har en superfin hemma, så är det inget jag prioriterar speciellt högt om jag ska vara ärlig. :P
Men då är det resten då. Jag skulle vilja köpa miljoner saker till alla där hemma, men jag börjar inse nu att det faktiskt inte går. Vilket jag tycker är väldigt jobbigt. :( Det är antagligen inte lätt att förstå hur mycket det blir för mig, samt att även om det är billigt här, så kostar det i alla fall ett par hundra för varje väska man köper, även om man är bra på att pruta. Sen får jag faktiskt inte plats med allt. Marielle har önskat sig en väska och en halskduk i julklapp av mig, men jag vet inte om det är möjligt om jag ska vara ärlig. Jag har ändå varit här i 3 månader när jag åker hem, och jag kan ju inte kasta alla kläder och så för att få plats med presenter till alla andra. Det känns inte som en bra idé.
Jag har redan köpt en väska till mormor, vilket jag verkligen hoppades att hon gillade, men jag har inte hört nåt om det än. Farmor fick en plånbok som hon blev jätteglad för. Så det kanske egentligen räcker till dom?

Jag tycker iaf att det är väldigt jobbigt, för jag vill verkligen ställa upp på allt och alla och se till att dom är nöjda. Men nu är det ju faktiskt MIN resa och MIN uppevelse. Jag är ju här för att göra min praktik, och inte köpa saker till alla där hemma. Marcus och Marielle var ju faktiskt här, så dom hade ju möjligheten att köpa det dom ville här själva. Men jag VILL ju köpa saker till dom! Så vad gör man? :/

Skulle jag då bestämma mig för att skicka hem saker med flyg så kostar det en hel del, men jag tänkte att vi skulle ju ändå vara 2 att dela på priset, så i slutändan blir det inte så mycket. Men jag har pratat med Rosanna nu, och hon tänker inte skicka hem nåt. Istället tänker hon skicka med saker med sina föräldrar som kom idag, och sen chansa på att det inte väger för mycket när vi reser hem. Och jag tror inte att hennes väska kommer att väga för mycket, för hon hade typ 8 kg till godo när vi kom hit. Å andra sidan har hon shoppat väldigt mycket mer än mig. Men jaja. Det löser sig nog. ;)
Åter då till problemet om jag skulle skicka hem saker: Då måste jag förtulla. Vilket innebär att jag kan åka på en massa skatt för det jag har köpt här. Det innebär i stort sett att jag inte kommer tjäna en krona på att shoppa här istället för hemma i Sverige. Och om jag då skulle skicka hem saker, vad skulle jag kunna klara mig utan? Kläder? nej, smink? nej, skor? nej. Och så mycket mer än det har jag inte! :P Det skule väl vara ina träningssaker då, men då kulle jag dö! :D Jag är jätteglad över att jag kan träna här, och det är något jag inte vill kompromissa med. Jag får helt enkelt ta och sätta på mig ALLA kläder jag har med mig när jag ska hem. :P Fast det kanske blir lite varmt? Snälla hjälp mig nån! :D Jag behöver alla tips jag kan få! :P Hur ska jag lösa det här? :P



(bild från: www.project-blu.com)  
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

HELT ENKELT! njut av resan och köp saker till dig själv :) din familj kommer förstå om du inte kan ha med hur mkt som helst till dom hem, eller joo om du chartar ett eget plan så går det ju ;)

2010-11-19 @ 09:20:38
Postat av: Emelie

OCH jag nöjer mig med den mest underbara julklapp som är ATT DU KOMMER HEEEEEEEEEEEMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!! :D

Du får börja prioritera, en sak till varje som de var på den gamla goda tiden :)

saknar dig gullet!! pusss

2010-11-19 @ 09:21:53
Postat av: Emelie

en sak till, hehe många inlägg här ;) men hur mkt får du ta i handbagage??? när vi åkte från thailand, hade vi bra mkt saker där :D

2010-11-19 @ 09:23:40
Postat av: Jag

Tänk att du alltid kan få mig på bra humör! Hur gör du? :P Vi får ha 7 kg i handbagaget, så det blir inte mycket där. :P När vi åkte från Sverige fick jag plocka ur saker och flytta över till den andra väskan, för mitt handbagage vägde för mycket. Men dom väger ju bara väskan en gång, så det borde ju gå att lura dom ellerhur? ;) Puss på dig gumman! Längtar tills jag får se dig igen <3

2010-11-19 @ 09:42:36
Postat av: Emelie

hihi ja jag tänker på dig och då blir jag glad och smittar de av sig så är ju det toppen :D nej de var inte så mkt tyvärr, tror du att dom är stenhårda på det?? du får blinka med dina vackra ögon så ska de nog gå bra :) -.



p.s jag klarade hemtentan förresten :) har tenta nästa tisdag igen.. fullt upp!! ikväll ska jag se idol i Karlstad, du vet lina min vän hemifrån, hennes kusin är med.. en av fem kvar så de är riktigt spännande!!



KOM HEEEEM!! saknar dig så min älskade vän pussss

2010-11-19 @ 13:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0