Vänner

Jag anser mig ha haft tur i livet när det gäller mycket. Självklart har det varit vissa motgångar, och ibland har det varit väldigt tufft och frustrerande. Men vem har inte kännt så nån gång? Ser man till det stora hela, så har det flutit på bra tycker jag ändå. Visst, jag föddes inte med en silversked i munnen, och en hushållerska som städade mitt rum varje onsdag (även om jag i stort sett bad Gud om det varje kväll för att jag skulle slippa städa själv). ;) Men jag fick något mycket bättre än så.

Jag fick underbara människor runtomkring mig och kärlek i överflöd. Jag fick en underbar syster, och föräldrar som har skämt bort mig på så många sätt. Dom har alltid gjort allt dom kan för mig, och jag är extremt tacksam för det.
Det finns så många människor som har inspirerat mig och hjälpt mig. Ibland har jag inte förstått förrän långt efter att nån har hjälpt mig. Människor kan nämligen hjälpa på så många olika sätt, och dom kan även hjälpa till utan att själv vara medvetna om det. Ibland kan det vara till stor hjälp om man t.ex. blir motarbetad. För det är i våra motgångar som vi märker hur starka vi är. Och bär vi sedan med oss den styrkan i vårt hjärta och i vår själ, så tror jag att vi kan klara det mesta. Det är även i våra motgångar som vi blir medvetna om vad som är viktigt för oss, och vilka människor som verkligen bryr sig.

Jag kan inte undgå att tänka: Vem hade jag varit idag utan alla dessa underbara människor som ställt upp på mig när jag behövt det som mest? Då tänker jag på min sambo, min familj, min härliga släkt och mina fantastiska vänner. :) Dom vet jag att dom alltid finns där för mig, oavsett vad det gäller. Och det älskar jag dom för. Jag kan ha ganska så svårt att släppa folk nära inpå mig, men dom som kommer in stannar generellt där också. :) 

Jag tror det är få förunnat att få känna sån kärlek som jag gör. Men jag önskar att alla kunde få det. :) Och alla ni som har fantastiska människor i er närhet: Glöm inte att säga det till dom! :D

Ni är underbara! <3



Jga önskar att jag kunde lägga ut bilder på er alla, men jag tror inte jag får plats med det. Istället lägger jag ut den här låten som Rosanna hittade. Den heter faktiskt Jeanette tro det eller ej! :D


Mando Diao - "Jeanette"

Jeanette my love don't use the elevator
Don't climb and rise don't lick it in the times of war
Tell him that I was more than him in the bed
My hands are bigger and I'm taller as well
Catch me little girl don't try to run,
Don't try to hide yourself from Mr D.
Fill me with waterfalls and mystery,
Forsake me even break me I don't care

Jeanette you've got a habit of leaving boys
The glamour and the toys were all forbidden
I've got no choice at home when it gets dark
I'm lying in my bed and thinking

She's got it all, she's got it better than me
Better than me, right She's got it all, she's got it better than me
Better than me and I'm deep down, down in misery


Jeanette my love don't tease the alligator
Animal-lover needs a cigarette
Tell me that I was more than him in the end
My jealous little thing comes up again
Jeanette she's full of dirt she's full of hurt
Her glamor and the boys were all forgotten
But I've got no choice at home when it gets dark
I'm lying in my bed and thinking

She's got it all, she's got it better than me...

She's got it all, she's got it better than me...


 
För övrigt då, så tränade jag både idag och igår, så det var riktigt skönt! Och idag har jag hållit på med molekylärdiagnostik parat ihop kromosomer. Svårt, men mycket intressant! :D Och hon som jag jobbade med sa att jag var mycket duktig. :P Alltid kul att höra! Men nu ska jag sova! Återkommer med mer info om det händer nåt spännande. Imorgon blir det massage! :D

Puss på er :)


Kommentarer
Postat av: pappa

HEJ gumman saknar din närvaro och röst. Kan vi höras i hälgen? Jag sitter nu och tänker på magmolekylärdiagnosik och hur man parar ihop olika födomikrober men det tror jag löser sig! Middag om 10 min. puss pappa

2010-11-17 @ 18:51:38
URL: http://jeanettelj.blogg.se/
Postat av: Jag

Saknar dig med pappa! :( Var evigheter sen jag pratade med dig sist ju. :( Men jag Skypar mer än gärna till helgen! Säg bara när. :) Hahaha du är för rolig ibland du, vet du det? :D Hoppas du fick en tillräcklig fussion för att utvinna nog med energi utan att det blev obalans i centrifugen och det övriga maskineriet. :) Puss nettan

2010-11-18 @ 13:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0