Body Pump

Hallå alla glada! :D

Igår drog jag som sagt iväg på träning, och det var inga bekymmer att få en plats på Pumpen. Så jag kom in där och var supereggad eftersom jags ett fram emot att få testa passet här och sen kunna prata med mamma så vi kunde jämföra lite. Mamma var tom så snäll att hon gav mig en fusklapp där jag kunde se i vilken ordning övningarna kom i i fall att passet var på kinesiska. Hon sa även till mig hur mycket vikter jag skulle ha. Hon är verkligen snäll min mamma. <3
I alla fall så plockade jag fram alla vikter och så, och instruktören sprang in och startade typ med en gång. Det började bra, men jag blev så förvånad för uppvärmingslåten (vilket var remixen av Heaven som var populär för 5 år sen) lät inte som den skulle och vi värmde inte upp varken biceps eller triceps. :/ Men jag tänkte att det kanske var ett av dom äldre passen. Sen drog allt igång och återigen verkade det bra, fast låtarna var konstiga och verkade hemmaremixade, om man kan säga så. :P Då börjde jag bli ännu mer fundersam.
När vi väl kom till den delen då vi skulle köra först biceps och sen triceps hoppad han över dom, så jag fattade inte vad han höll på med. Vi körde istället en massa knäböj och en annan övning där man drar upp stången mot bröstet, vänder den och pressar upp mot taket. Vilket är en väldigt bra övning, men den är tung som bara den och kör man den 40 gånger blir det lätt jobbigt! :P
Tillslut kom han på att vi skulle köra biceps och när vi gjorde det var han hela tiden i otakt och hittade på en massa dumheter som jag visste att Les Mills, som koordinerar dom riktiga passen från Nya Zeeland, aldrig skulle göra fattade jag att detta var inte alls ett Les Mills pass som det stod att det skulle vara! :/ Missförstå mig rätt, det var ett bra pass och jag har träningsvärk som fasen idag och jag var rejält trött och svett igår, men passet höll inte alls samma klass som dom riktiga BodyPump passen.
När passet var klart gick jag fram till instruktören (vilket hade kört större delen av passat på engelska) och frågade om det verkligen var ett Les Mills pass, eftersom det stod att det skulle vara det. Precis som jag misstänkte var det ju inte de.
Saken är den att man får inte kalla det för ett Les Mills BodyPump pass om det inte är samma pass som dom använder i hela världen, och om inte instruktören är en av Les Mills utbildad instruktör. Det berättade jag även för dom i receptionen, och dom såg mycket allvarligt på det, så vi får väl se om det blir bättre, för annars är det ju faktiskt falsk marknadsföring!

Oh, well. Det blir ändå ingen träning för mig på ett tag. Rosanna är nämligen jätteförkyld, så vi fick gå hem tidigare från labbet idag, och jag känner att jag har lite ont i halsen, så jag vill inte överbelasta mig innan jag vet att jag är utom farozonen. :P Annars hade jag tänkt köra BodyBalance idag, vilket är en blandning av Yoga, pilates och en massa andra liknande saker, men det får bli en annan gång. :) Mpste försöka se om jag kan bli lite vigare för nu känner jag mig som ett kylskåp! :D




Nu ska jag mysa och se på film!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0