Chips

Som en del kanske vet så har kineser lite annorlunda smak när det gäller vad som är gott. Det fick jag och Rosanna erfara när vi skulle köpa nåt gott till fredagsmyset häromdagen. Generellt köper jag inte lösgodis här för det mesta är alldeles för sött, är slemmigt och ser giftigt ut. Så när jag är här håller jag mig till chips, glass och i viss mån choklad.
I fredags tänkte jag iaf köpa en liten påse chips att ha under kvällen och en liten cola zero, så jag skuttade glatt fram till chipshyllan och började kolla på smaker och hittade följande:

*naturella
*te med citronsmak
*blåbär
*gurka
*fransk kycklingsmak
*texas beef BBQ mm

Jag trodde jag skulle dö! Blåbärssmak på chips? Självklart måste jag prova det nån dag, men kommer det verkligen vara gott? Vad tror ni?

Efter mycket funderande blev det fransk kycklingsmak, vilket smakade helt okej. :P

Jag hade det förresten superbra på Shanghai World Expo 2010, men det var sjukt mycket folk och det var så varmt ute så trots att jag hade bara på mig ett linne och ett par shorts så höll jag på att svettas ihjäl! :D Så det är ganska så konstigt när jag hörde att pappa satt på vinterdäcken hemma. :)

Jag har iaf massa bilder att lägga ut, men jag måste ut och få i mig nåt att äta, för snart ska jag iväg och köra BodyPump (Får hoppas att det finns platser kvar på passet, annars får det bli nåt annat skoj) :D




Ha det gott folket! :D

Kommentarer
Postat av: pappa

Hej gumman har varit och grattat farmor o mormor i dag så jag hann inte att skypa med dig vi hörs lite senare.puss

2010-10-10 @ 20:18:37
URL: http://jeanette.blogg.se/
Postat av: Jag

Jaha, det var därför du inte svarade! :) Som du såg ringde jag jämt bara några gånger. ;) Vi lurade hit en kille från labbet så han fixade internet åt oss. :) Ring mig när du kan och hälsa alla! Saknar dig! Puss

2010-10-11 @ 09:06:14
Postat av: emelie

Hej gullet! jag kan säga att chipsen med gurksmak är goda ;) fin din blogg har blivit, bra jobbat! jag fick inte hämta ut ditt paket, men jag tror att marcus lyckades med det! de blev lite små tjafs kan jag lova men förhoppningsvis ordnade det sig!! saknar min jeanette puss kram emelie

2010-10-12 @ 23:15:11
Postat av: Jag

Är dom? :D Haha då måste jag testa det nån gång! :P Tack så mycket. Var lite pyssligt, men tillslut fattade jag vad jag höll på med. :P Jag hörde det, men det löste sig ändå! Tack för att du försökte gumman! :D saknar dig med vännen... .( Pussåkram

2010-10-13 @ 14:40:22
Postat av: emelie

haha ja gör det, vet ju inte hur dom smakar hos dig men i Thailand var dom goda :D hihi ja och det blev ett super bra resultat!! ja ingen fara, är bara glad för att det löste sig tillslut!! saknar dig pusss

2010-10-13 @ 15:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0