Helgen än så länge

I fredags hade vi praktik som vanligt, och det gick väldigt bra. :) Egentligen tyckte chefen för kemilaget att vi kunde gå hem tidigt, eftersom det var Rosannas födelsedag på lördagen. :) Fast vår chef, Penny, hade bjudit hem oss till henne så vi skulle ut och äta med hennes familj på kvällen, så vi skulle åka med henne direkt efter jobbet, så det gick inte (Vi får verkligen inte sluta tidigare för henne, oavsett orsak). Så det vara bara att sitta och vicka i tårna nån timme till. :P Under dagen kom Penny in till oss och gav oss ett kuvert, så vi frågade vad det var för något. Det visade sig att det var två gratisbiljetter till World Expo, som vi va till sist! :D det är ju sista veckan nu så till helgen stänger dom. så dom tyckte att vi skulle gå dit under helgen. Så det var ju jättesnällt!
Men eftersom Rosanna fyllde år igår (GRATTIS ROSANNA I EFTERSKOTT!!), så hade vi redan fullt upp igår och idag ville vi bara ta det lugnt. Som tur är så är kemichefen alldels för snäll ibland (trots att han inte pratar med oss), så han lät oss vara lediga i smyg på tisdagen så vi kan gå dit. :D

Efter jobbet åkte vi hem med Penny med taxi, och vi höll på att krocka med en cyklist, så det var nog 1 cm ifrån en redig smäll! Så jag satt nästan i ryggen på chauffören som fick damp och började skrika på  cyklisten. :/ Så det var lite väl spännandeför min smak. :P Vi kom tillslut fram oskadda och fick träffa Pennys svärmor och hennes ena dotter (hon har tvillingar på 12 år). I Kina är det väldigt vanligt att svärmor bor i samma lägenhet, så hon knallade runt där och sa inget för hon kunde inte engelska. :P Det var i alla fall mycket trevligt att komma dit och hon bjöd oss på en massa konstiga saker. :D Sen drog vi alla 5 iväg till en restaurang som heter Papa John där dom serverade pizza, pasta mm. Vi beställde in pizza och en spritefloat (sprite med glass i) :D och det var supergott! :D Efter maten tackade vi för oss och tog en taxi hem. :) (Trots skräckupplevelsen tidigare)

När vi kom hem såg jag på filmen "Salt" med Angelina Jolie och den var riktigt bra tyckte ja. :)

Igår då var det ju som sagt Rosannas födelsedag, så jag hade köpt franskt manikyrset, nagelfilmed olika filar på, och en kräm att smörjain nagelbanden och naglarna med. :) Rosanna verkade bli göad iaf så det var skoj. Jag, Rosanna och Julie hämtades upp av en kille från labbet som heter Wesley så bjöd han oss på en italiensk restaurang där vi fick supergod mat och gott vin. :) Vi skrattade typ hela tiden och sen när vi var mätte och belåtna körde han oss till en karaoke-bar som tydligen är väldigt populär i Shanghai som heter K-TV. Där fick vi ett eget rum så vi fick sjunga dom låter vi ville, utan andra som störde. Så vi beställde in öl, och satt och sjöng som bara den. Lite senare kom Emma, Francis, Joe och Mikey och gjorde oss sällskap.
Wesley var GRYM på att sjunga! :D Hur jäkla bra som helst!!! Så jag fick väldig prestationsångest faktiskt. Jag är ju inte den som sjunger i första taget. :P Men när vi sjungit ett tag sa han till mig att han tyckte att jag var jättebra och att jag hade verkligen talang, så om nån bara gav mig lektioner så skulle jag kunna bli riktigt bra. (?????) What?! :S Har jag missat nåt liksom?  Hade jag inte vetat att han var vår chaufför hade jag varit helt säker på att han var full... :P

Men men, kanske får bli Idol för mig framöver då... hahahaha! :)

Sen drog vi hem till Joe, där vi åt tårta och gjorde pannkakor. Ingen av dom andra hade smakat på pannkakor förut, men det var riktigt uppskattat! :D Så gjorde dom andra iordning bacon, ägg, sallad och nudlar för dom trodde inte att man kunde bli mätt på pannkakor. Sen ville dom beställa in MER mat från KFC. (Hur fasen kan alla vara så små?!) :S

Men vi pratade och hade jättetrevligt och jag skämtade med Francis om att jag ska genmanipulera en höna, så jag kan binda fast honom på den och sen kan han rida på den till Sveriga och gifta sig med min syster. Men då blev en annan av killarna lite sur/ledsen för att inte han fick gifta sig med syrran, så jag lovade honom att han också kunde göra det. :D Pojkarna bråkar redan om Marielle, och hon har inte ens kommit hit än! Hur ska det här gå egentligen?! :P hahaha

Vi kom hem sent igår, men jag var filmsugen så jag kollade på den nya "A-team", och den var väl sådär. fast jag gillar Liam Neeson. :)

Idag ska vi till People Square, och se om vi hittar nåt kul där. :) Men först ska vi tvätta lite bara så vi har rena kläder. ;) Tack förresten till alla som tänkte på mig när jag var sjuk, och jag mår mycket bättre nu. :)

Nu är det bara en vecka kvar till min snutt kommer hit! :D

 


Kommentarer
Postat av: PAPPA

inget är som väntans tider! puss

2010-10-24 @ 10:47:49
URL: http://jeanettelj.blogg.se/
Postat av: annelie hjerpe

vad roligt det är att läsa din blogg, du får vara med om så mycket! KRAM ANNELIE

2010-10-24 @ 18:22:02
Postat av: Jag

Vad rligt att du tycker det kära faster! Det värmer i hjärtat faktiskt att nån uppskattar att läsa om alla dumheter jag hittar på. :P Ska ta lite fler kort bara så jag kan lägga upp. :) Snosa på Miranda från mig! Kramar!!

2010-10-25 @ 17:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0