Inte min dag

Idag är det Kinas nationaldag, vilket innebär att vi är lediga från jobbet i 5 dagar. Så alla åker hem till sina föräldrar mm och vissa passar på att ta semester. Vad gör då Rosanna och Jeanette för att hedra denna dag? Jo vi sover bort halva dagen. :)

Fast trots att jag sovit ut riktigt ordentligt idag så är jag ändå helt slut. Till råga på det så tappade jag mobilen i golvet, vilket spräckte hela skärmen på den, så jag vet inte hur jag ska fixa den. :( Marcus gamla Mp3 som jag fick låna slutade också att fungera helt. Utan anledning! :/ Den fungerade skitbra hela tiden när jag tränade, sen stängde jag av den när jag mötte upp en kompis som skulle gå med mig hem, och sen har den vägrat att fungera! Jag har försökt ladda den på alla möjliga sätt, men den vill inte! Och Rosannas nya mobil som hon köpte här för några dagar sen har också slutat att fungera. Internet är segt, och jag sparkade i foten i ett skåp förut. :( Inte min dag alltså! Plus att Facebook inte fungerar i Kina. Hur kan det vara möjligt kanske ni tänker nu? Jo, facebook ses som ett sätt att sprida politiska budskap i Kina och har därför förbjudits. Puckon...  Så varken jag eller Rosanna kan logga in, eller för den delen ens komma in på sidan. :/ Jo, och en sak till! Vi har inte fått resten av våra stipendiepengar än, och vi har massa saker som vi måste fixa och köpa... Underbart! :(

Så nu sitter jag och väntar och hoppas på att mamma ska vakna till, så hon kan muntra upp mig och ge mig moderliga råd om allt. :P

jag lovar att nästa inlägg inte kommer att vara lika gnälligt, men jag behövde bara få ur mig allt nu kände jag. :P

Bilder kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0