Internet

Nu har vi äntligen fått internet på rummet! :D Så jag har pratat med mamma och pappa på Skype vilket var efterlängtat. :) Jag kan även börja blogga igen på riktigt, så ni inte behöver läsa samma sak hela tiden. :P Några observationer angående Shanghai:

*Många går i pyjamas ute på stan
*Man lagar aldrig mat hemma själv
*Sängarna är fruktansvärt hårda
*Internet är 512kbit
*Tofu smakar skit
*Folk älskar majs och kål
*Många är rädda för hundar, och dom som har hundar låter dom gå lösa
*Man äter inte friterad banan med glass
*Folk äter i stort sett bara kolhydrater, och som mellanmål äter man en massa kakor istället för frukt
*Man har 2 timmars lunch, men ingen övrig rast under dagen
*Det går alltid in 10 personer mer i hisssen än rekommenderat
*Bussen är livsfarlig
*Grön gubbe betyder INTE att det är säkert att gå över gatan
*Folk ÄLSKAR att tuta
*Man skriker gärna på varandra, men kineserna själva kallar det att "diskutera" :S
*Ambulansen har aldrig företräde i trafiken trots att dom har ljusen och sirenerna på
*Tunnelbanan är osynlig
*Det går alltid att pruta
* 1 % av alla människor i staden förstår engelska på en mellanstadienivå
*Folk dricker nästan aldrig kallt vatten utan varmt, även på restauranger, så vill man ha kallt vatten ska man vara noga med att be om det.
*Maten är otroligt billig jämfört med Sverige
*Det är inte ovanligt att se folk som tvättar håret eller tänderna ute på gatan
*Det är heller inte ovanligt att se gamla människor på morgonen som tränar Thai Chi


Jag önskar att jag hade tid att skriva mer, men klockan är snart 00.40 här och jag ska iväg på World Expo imorgon så jag måste vila utordentligt innan, för det kommer att bli en lång och spännande dag imorgon.

Eftersom Facebook inte fungerar här så hör gärna av er så jag vet hur ni har det (om ni har tid vill säga!):D

It's amazing how lonley one can become in a city where you're never alone.



Kommentarer
Postat av: Emelie

gött med internet vännen :D hihi de där verkar vara en underbar stad!!

2010-10-08 @ 21:05:35
Postat av: Syster-Yster

Jag gillar delen om kakor till mellanmål, däremot inte delen om att de inte äter glass :) Fanns det starbucks? Och du vet, om det är rekommenderat 10 personer i en hiss, så betyder det 20 kineser, så det ska va så....:P Let me know how the expo was!:D

2010-10-09 @ 14:17:48
Postat av: Jag

Hahaha, ja den är lite speciell! :D Självklart äter dom glass syrran, men inte till friterad banan, eftersom dom knappt vet vad det är. ;) Starbucks finns också lite överallt, så du kommer klara dig fint! :D

2010-10-10 @ 05:57:58
Postat av: Monlärs

Va kul att läsa min vän! Jag är lite avis på dig! ;) Passa på å njut så mycke du orkar! JAg har återvänt från Turkiet, och jag ville inte hem! Hoppas det känns bra där borta ialf. Vore kul att köra en liten msn-dejt nångång. Kul att du bloggar så man hänger med :) Stoor kram!

2010-10-10 @ 11:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0