Klinisk kemi

Idag gjorde vi första dagen på Klinisk kemilabbet. :) Det gick väldigt bra faktiskt! Jag trodde att jag skulle stå där som ett fån, men tydligen har jag lärt mig nåt i skolan och i Hagfors. :D Allt sker ju per automatisk, men idag var det nån maskin som inte fungerade, så vi fick fixa lite själva. :) Och så träffade vi en av cheferna för marknadsföringen från USA från företaget som gör maskinerna, så det var fränt! :D Han pratade först en del med oss, och frågade vad vi gjorde där osv. Så vi fick hans visitkort, och sen gick han. Men sen kom han tillbaka och ville ta kort på oss tillsammans, så det var roligt. :)

Annars har jag pratat med min älskade syster idag! :P Hon är så rolig! :D Men nu har jag övertalat henna att hon ska med och se Terrakottaarmén, så det känns bra. :P Fast det beror ju på vad det kostar att flyga dit. :S Men det var kul att prata med henne för hon lyckas (nästan) alltid att få mig på bra humör. :)

Och på lördag blir Rosanna hela 22 år, så det ska firas! Joe och Francis (några killar på labbet) bjöd hem oss till Joe, så skulle vi göra tårta. Visst, det låter jättekul, och vi ska absolut dit tycker ja (även om det inte är upp till mig att bestämma för det är inte min födelsedag, men ändå), men det finns en liten detalj som kan göra det lite smått besvärligt... Joe har ingen ugn. :D
Petitesser eller hur? ;) Får köpa en tändare eller nåt och försöka fixa till den så istället. :) Hahaha 

Jag tänkte försöka vara lite kortfattad idag, för jag vet att jag gärna babblar på för mycket, för det finns oftast en massa att berätta, men nu får ni inte veta mer. :P

Lägger ut lite bilder istället. ;)



Bild från Huai hai rd



Finshopping!



Huai hai park






Inte riktigt något jag själv är van att se på fina shoppinggator. :P



Bevis för att det finns BMW i Shanghai (Det du Marcus!) :D



Stadsdekorationer



Utsikten från vårt rum



Mat på IKEA!! :D Skitgott! :D



Japansk restaurang där maten går på ett löpband så får man plocka till sig dom rätter man vill ha. :D



Såhär ser ingången ut till vårt studenthem :)



Rosanna med sitt fina paraply :)



Såhär ser dom flesta toaletter ut. :) Denna bilden är tagen från personaltoaletten på sjukhuset ;) Det finns inget papper och ingen tvål så man kan tvätta händerna. :P



Detta är lycka :) Här är det väldigt lätt att bli nostalgisk




Bild över en del av gamla Shanghai





En del av sjukhusområdet



Supergod (och billig!) pizza :D



Annan bild från vårt rum :)



Maskoten för Shanghai Expo 2010



Här tror Marcus att han ska kunna köra. :P Hela vägen är full på dagen normalt sett och folk kör som idioter. :D

Han får väl försöka om han vill, men jag tror han ångrar sig snabbt när han ser  hur det är här. :D

Nu ska jag sova! Natti på er <3

Kommentarer
Postat av: lena ljunggren

hej jeanette! det är så trevligt att läsa det du skriver och det är så roligt att du sätter in så fina bilder så vi får se hur du har det i kina.maten ser väldigt god ut mums! ni har det väl varmt och skönt, här är det kallt regnit och blåsigt ursh och fy.tänker på dej varje dag min lilla snuttan, masssor med kramar från världens bästa farmor

2010-10-19 @ 18:24:08
Postat av: Jag

Men du är väl alldeles för underbar farmor! :D Gud vad glad jag blev när jag såg att du skrivit!! :D Maten är väldigt god oftast, och vi har det bra. Tänker på er där hemma med hela tiden. Saknar er, men vi syns ju snart igen! :) Puss på dig världens bästa farmor och ha det helt underbart trots vädret. Kramar i massor <3

2010-10-20 @ 17:29:30
Postat av: ea

Uscha, toaletten verkar inte vara någon höjdare :P

2010-10-22 @ 23:58:49
Postat av: Jag

Hahaha, nej toaletterna kunde vara mycket bättre pom jag säger så. ;) Men även om man får välja mellan en sån där tolett som är på bilden och en vanlig, så är det bättre med hålet i golvet, för folk sitter aldrig på toaletten, så dom vanliga toaletterna brukar vara fruktansvärt snuskiga. :P

2010-10-28 @ 18:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0