Shopoholic?

Kan man vara en shopoholic utan att shoppa? :/ (Shopoholic = Person som älskar att shoppa, och gör det så fort som tillfället ges och får en kick av att göra det. Handlar dessutom saker bara för att få köpa nåt). Det är dagens största tankeställare. I alla fall för mig, så då räknar jag med att alla andra tänker på det också. :) Det är näligen så att det rycker otroligt mycket i min shoppingnerv nu! Så idag jag gick ut och kikade lite snabbt på kläder när jag ändå gick vilse i en av världens största städer för mammas skull. :P Dumma dumma taxichaufförer...

Men jag hittar ju inget att köpa! Eller jo, det finns massor av kul att köpa, men jag har blivit toksnål den senaste tiden! :/ Ironiskt nog har jag det dock mycket bättre ställt än på länge. Och egentligen har jag möjlighet att köpa ganska så mycket, men icke sa nicke. :P Jag tog ju inte med mig så mycket kläder för jag tänkte köpa en massa här, men vad hände sen?? :S Jag går och fryser som en tok, men vägrar köpa nya varma kläder?! Hur dumt är inte det på en skala 1 till 25? :/ Jag BEHÖVER ju fler kläder! Jag kan ju inte gå runt i samma saker jämt, och speciellt inte nu när vädret ändras. Mina skor är helt trasiga, så jag håller på att snubbla fort jag tar ett steg, men kollar jag på några nya skor som jag kan köpa istället? Självklart inte! :P

Mamma har sagt det i flera år nu att jag är en shopoholic (dock är det en STOR överdrift, men visst gillar jag att köpa nya saker), men är jag verkligen det? Jag köper alltid saker jag trivs i och som jag kan använda till olika tillfällen. Jag lägger aldrig ut pengar jag inte har och jag lägger inte ut pengar på saker jag inte behöver. Jag ÄLSKAR att köpa underkläder dock, för jag tycker det är roligt med variation. Och även om det bara är jag som ser dom för det mesta så gör dom mig glad, för jag känner mig fin om jag får ha fina underkläder. :) Men då köper jag inte massa väskor eller skor som så många andra tjejer lägger pengar på.
Då menar jag verkligen inte att det är nåt fel med det, jag säger bara att jag är inte en sån person som tycker sånt är jätteviktigt eller roligt för den delen. :P Jag håller mig gärna till en väska, och den ska vara praktisk. Och jag hatar att köpa skor. :P Men nu blir jag så illa tvungen. :/
Vem vet? En dag kanske jag står där i nån affär och dreglar över ett par skyhöga pumps, för man kan alltid ändra sig. Jag kanske tom skaffar en egen garderob till alla mina designerväskor... Men än så länge tänker jag hålla mig till skor jag kan gå i och en väska där jag kan ha skolböcker och annat dumt. ;)

Om jag ska vara ärlig så tror jag att min shoppingblockering ligger i att jag inte riktigt bestämt mig vilket stil jag vill satsa på framöver. Jag har alltid haft sportkläder, och jag avgudar Esprit för deras kvalité samt enkla, men ändå snygga, design! Men samtidigt längtar jag efter en förändring. jag vill inte göra nåt jättedrastiskt, för jag är väldigt nöjd med mig själv som det är, men omväxling förnöjer!
Just nu önskar jag verkligen att min ModeGuru kunde vara här och hjälpa mig igenom även denna livskris (Det här är väl långt ifrån en livskris, men för dramatikens skull kan vi ju kalla att det är de). ;)

Jag pratar såklart om Marielle. :D

Även om jag tycker att i stort sett alla mina kompisar har en skön stil, och klär sig väldigt bra, så är det ändå syrran som förstår sig på vad jag vill ha, och inte vill ha, bäst. Hon kan se kläder som hon vet skulle passa mig skitbra, och föreslå att jag köper det LÅNGT innan jag själv kommer på det. :) Och en sån person behöver jag nu. :P Så börja gnugga geniknölarna kära syster, för till veckan ska vi SHOPPA! :D

Annars då? Jo, vi var på en koreansk restaurang idag, och åt skitgod mat! Den var hur bra som helst! Men fick liksom kombinera ihop själv vad man ville äta. Och köttet man beställde var rått, och i mitten på bordet vi åt vid så var det som en kolgrill! Så man fick grilla maten själv! Vi fick även några skålar med kryddor så man fick krydda som man ville. :) Otroligt roligt koncept tycker ja. :)



Jag beställde in BBQ Veal (kalvkött) och det var så fruktansvärt gott! Äntligen lite protein i kosten! :D

sen var jag på lite massage, vilket var underbart, och sen tog jag en taxi för att hittaen affär som säljer Canada Goose. Återigen gick det dock åt h-vete att hitta mammas Canada Goose-jacka, och det gjorde mig ledsen. :( Men det är bara att fortsätta så gott det går. Jag vill så gärna fixa fram den där jackan till henne som tack för allt hon har gjort. <3 Sen gäller det bara att hitta pappas kamera (vilket jag typ redan gjort), som tack till honom för allt han gjort. <3 :)

Sen har jag upptäck att min mage tål inte att jag dricker varm choklad från Starbucks(??!). Min mage vänder sig helt ut och in, och jag mår jättedåligt av den. Jag funderade på om det kanske var så att jag är laktosintolerant, men jag kan ju dricka mjölk och äta yoghurt utan bekymmer. Men det är väl nån konstig kombination där som inte funkar för mig, som pappa sa. :(

Lite rolig fakta förresten som vi fått sen vi kom hit: 
*När man gifter sig ger man bort speciella askar med "bröllopssocker" i för att dela sig glädje med andra. (2 bitar bitsocker i en ask gör alltså folk lyckliga här?)
* Shanghais invånare ses som en av världens mest modemedvetna, ändå ser man alltid folk som går runt i pyjamas på stan, oavsett tid på dygnet.
*Oavsett vad du än beställer på en restaurang så får du med ägg, för det innehåller protein men är billigare än kött.
*Ägg ger man även till folk för att meddela att man är med barn/har fått barn.
* Min kompis Camilla Monlars har en asiatisk tvilling som jobbar på en restaurang här
* Man får absolut inte krama nån av det motsatta könet om denne person inte är make/maka eller pojkvän/flickvän. Ser även föräldrarna att barnet kramar en pojke/flicka så kommer dom tvinga barnet att gifta sig med den personen.
* Numret 168 är en kod för att man vill få till det. Detta kommer från en billig motellkedja som heter just 168, för dit smyger alla ungomar när dom vill mysa.
*CocaCola är alltid mycket billigare än vatten här
*Nästan alla kineser hatar Koreaner för att dom tar åt sig äran för allt(?).

Idag var vi så duktiga på jobbet så vi har sovmorgon imorgon. ;)

Det blir gött de! :D



Dags för nya skor, eller vad tror ni? ;)


Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

KÖP NYA SKOR FÖR BÖVELEN BRUTTAN :D kolla in min blogg ;)

2010-10-29 @ 11:10:47
Postat av: len ljunggren

hej lilla gumman nu får du fixa nya dojer snart är det måååndag!!! kramar farmor

2010-10-29 @ 18:38:08
Postat av: Syster-Yster

Har du åkt på en shopping-block älskling?:P Haha känns ju lite fel att du kallar mig för mode-guru, när faktum är att jag ser ut (och troligtvis luktar) som en lodis. Jag vet vad DU tycker om, det är det som är grejen ;-) Jag kollade precis in mitt konto, och min shopping dröm gick i spillror!:S Jag är fattig. Hur gick det till likosm?? Butt butt, ja får ordna :) Och det är ju förresten asnajs att du bara har bilder på mig från Kroatien, kineserna måste ju tycka att jag är super-smutsig!:P

Snaaaaaaart ses vi bäjbi! Don't forget, skype imorron 13 min tid, 19 din ;-) Lav jo beatch.

2010-10-29 @ 21:23:59
Postat av: Jag

Japp, nu har jag köpt nya skor! Skitfina (äkta) Uggs. Fast dom är för varma för att använda än, så det får bli andra skor också. ;) Japp, nu är det måndag älskade farmor! Och imorgon är dom här. :P Dom hade precis landat i Helsingfors nu. :) Pussar

2010-11-01 @ 15:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0