Träning

Idag var en ganska så dryg dag, för på förmiddagen hade dom så mycket patienter på urinlabbet att dom inte hade tid att visa oss nåt, eller för den delen prata med oss, så det blev lite tråkigt att bara sitta där på en stol och känna sig ivägen. Jag tröstar mig då med att dom andra i Sverige antagligen inte får göra så mycket mer än oss, och vi har ju ändå fått en otrolig möjlighet och det här är ju verkligen ett äventyr! :)

Vi blev också bjudna på mat av en kille på labbet som vi kallar för Joe. :) Vi gick till nån halvtaskig restaurang, för dom serverade anka där, vilket är väldigt speciellt i Kina. :) Saken är den att både jag och Rosanna ville smaka på anka, men Joe hade tydlligen andra planer. :P
Jag fick anka så jag var nöjd, men Rosanna fick nåt helt annat! Hon fick nån fläskrätt där dom hade först torkat köttet, sedan stekt detså det blev en massa snuskiga fettbubblor i det, och sen hade dom gjort nåt annat dumt också. Jag smakade en liiiiiiiten bit och spottade ut den med en gång! :P Smakade allt annat än gott, men nu vet vi ju det! ;) Så stackars Rosanna ville ju knappt äta nåt, men hon fick smaka av min anka istället. :)

Ankan smakade förresten som burkskinka, men var ganska så god ändå. :)

Efter jobbet gick jag och Rosanna och handlade lite, så hon tog med varorna hem och jag gick och tränade BodyCombat. OCH DET VAR SKITKUL!!!!!! :D

Jag pratade med instruktören innann, och det var dom riktiga passen! Hon var även instruktör för BodyPump och det är samma pass som är i Sverige som mamma kör! Jag blev skitglad när jag hörde det. :D Och passet var hur bra som helst, och det känns redan i ryggen, vilket är helt underbart. :)

På kvällen gick vi på restaurang och åt stek, makaroner och ägg. Vi såg inte att det var ägg med i rätten, och makaronerna såg ut som pommes på bilden så vi blev ganska så grundlurade. :P Och när vi beställde CocaCola fick vi utspädd iste. :D Fast det var rätt så kul ändå! Fick en massa andra konstiga saker också och man måste ju prova allt. ;)

Idag fick jag verkligen sova ut, vilket var otroligt skönt, och nu ska vi dra iväg på shopping/sightseeing! :D 

Såhär såg jag ut igår (typ):



Jag kan ju få inbilla mig det iaf. ;)

Nu ska jag bli pank! :D

Kommentarer
Postat av: Annika

Så glad för din skull att du fått en sån chans och tagit vara på den. Tycker det är jättekul att följa din blogg och läsa om dina reflektioner. Ha det gott..

Kram Annika

2010-10-16 @ 13:56:24
Postat av: Jag

Tack Annika, det var verkligen roligt att höra! :) Hoppas allt är bra med dig och familjen också. :) Hälsa alla från mig!!! :D Kramar

2010-10-17 @ 09:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0