Unbelievable

Idag har varit en berg-och-dalbanedag. :P Jobbet var jätteroligt i början, sen blev det inget att göra, så då blev det bara drygt. Efter jobbet fick jag sms av Marcus, som tydligen var hemma i Karlstad (??)... Hemskt vilken dålig koll man har när man inte har råd att prata med varandra. :( Han är ju borta vid Ringhals och Oskarshamn och jobbar nu, och det finns inget internet där så han vet ju inte ett dugg vad jag håller på med och vise versa. Men igår kom han tydligen hem och ska tillbaka idag. :( Men jag fick iaf prata med honom en stund, och jag blev så glad över att få höra hans röst. <3

Tråkigt var ju att det inte blev så länge, men vi skulle höras tll helgen igen så jag kan tala om för honom vad han ska packa. ;) 

Sen fick jag prata med min andra favoritkarl, nämligen pappa! :D Han var hemma och hade en hemarbetsdag och hade haft det riktigt mysigt vad jag kunde förstå. :P Han gav mig även lite tröstande ord som dämpade mitt dåliga samvete, så det kändes otroligt skönt. :) Föräldrar är verkligen världsmästare på att ge råd ibland! :) Tur att dom finns. <3

Och peppad som jag då blev när jag pratade med pappa så slängde jag i mig lite mat (överbliven pizza från i fredags),packade träningsväskan och sprang ut genom dörren. jag hade bara 30 min på mig att ta mig till gymet, om jag skulle vara med på det passet jag ville, så jag var rejält stressad just då! Men jag slängde mig in i en taxi och skrek "follow that bus!!!".

Men inget hände...

Chauffören kunde ju inte engelska så han kollade på mig som om jag var helt tokig. :P Så jag började gestikulera hejvilt á la Barbro Ljunggren och han satt bara och skrattade åt mig. Men vi kom iväg och hamnade nästan rätt iaf! :D Så jag betalade hela 12 kr och chauffören vinkade så glatt till mig, så jag tror han tyckte att jag var lite skojjig iaf. :) Han försökte även lära mih lite kinesiska, men det gick inte så bra. :D

Trots den roliga färden så hade jag ju fortfarande bråttom, så jag tog min väska och skulle springa över vägen (Det var grön gubbe), men då kom det en buss och svischade förbi i 180 km/h 3 cm framför näsan på mig. :P Så det kunde gått illa! Snabb som jag är klarade jag mig ändå (Kan bero på att jag är en kanindrake). :D Så jag hann till mitt efterlängtade träningspass, nämligen BodyBalance. Det trodde ni inte va?! :D

"BODYBALANCE™ is the Yoga, Tai Chi, Pilates workout that builds flexibility and strength and leaves you feeling centered and calm. Controlled breathing, concentration and a carefully structured series of stretches, moves and poses to music create a holistic workout that brings the body into a state of harmony and balance."

Väl på passet upptäckte jag dock nåt fruktansvärt chockerande: Jag är långt ifrån vig och tydligen har jag ingen balans heller! :O Jag blev så chockad över denna upptäckt så det är knappt att jag tror det är sant. :P

Nu sitter jag på rummet, nyduschad och go, och ska snart lägga mig. :) Imorgon ska vi till Expon, så det ska bli skoj! Idag hade det "bara" varit 300 000 personer där, så vi hoppas att det blir lika lugnt imorgon, så vi kan passa på att se så många paviljonger som möjligt. :) (Vilka paviljonger hade ni besökt?) :)

"Beauty lies in the eyes of the beholder"




Nattinatt på er alla glada! :D

Kommentarer
Postat av: emelie

hihi du är för rolig du, BARA du hinner till passet lixom sen kvittar det hur de går till :) skönt för er att Marcus kommer ner snart, herregud tiden springer ju iväg!! hoppas allt är bra vännen pusss

2010-10-26 @ 08:54:26
Postat av: Jag

Haha precis! :D Ja, det skabli otroligt skönt att förny sällskapskretsen till nåt väldigt mycket bättre om jag säger så. ;) Saknar dig gumman! Hoppas det gick bra med hemtentan. :) Pussar!

2010-10-26 @ 13:16:12
Postat av: Anonym

okej... ja jag läste att det har blivit lite mkt med samboskapet! och det är verkligen inte konstigt, jag tycker att du är jätte stark som klarar av det överhuvud taget!! Tack vännen, jag skriver på den nu, den ska vara inne på fredag! :/ saknar dig också pumkin! i helgen är det ett år sedan vi var " pirat och städerska" do you remember?? puss kram i massor

2010-10-27 @ 09:20:06
Postat av: emelie

ooohs namnet kom inte med så förtydligar det här.. det är jag Emelie som svarade till dig ;) du är ju en stor bloggare nu och då gillar du nog inte anonyma kommentarer ;) puss igen

2010-10-27 @ 09:21:24
Postat av: Jag

Hahahadu ärför underbar vännen, vet du det? :D Tack för dom snälla orden, det värmer otroligt mycket. :) Generellt sett går det bra, men ibland är det jobbigt. :P Saknar dig gumman! Hoppas att du får allt klart tills imorgon då, men det får du säkert. :) Självklart minns jag det sötis! <3 Du är en underbar vän, vet du det? :) Hälsa Henkeboy! Pussar <3<3<3<3

2010-10-28 @ 18:53:29
Postat av: Emelie

men guuud, när du skriver så gulligt så fick jag en tår i ögat! och det MÅSTE betyda att jag saknar min underbara jeanette i massor :) jag förstår dig och då är det skönt att kunna skriva av sig lite på bloggen, ja jag har precis skickat in så nu ska jag ta helgen OCH DET ÄR SÅÅÅ SKÖNT :D du är ännu underbare! saknar dig också, och IDAG MASSOR!! Han hälsar tillbaka pussar och kramar LOVE!

2010-10-29 @ 10:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0