World Expo igen

Guten morgen! :D

Eller jaaa.... Kanske inte. Klockan är ju faktiskt 20.00 här. :P Men jag kan inte skriva det på tyska.

Idag har vi varit lediga så vi kunde gå på Expon igen, eftersom det är sista veckan nu. :P Så vi försökte gå upp tidigt, men det gick inte så bra. Jag orkade verkligen kliva ur sängen! Rosanna satt i 2 timmar och väntade på mig typ, men det fattade ju inte jag så jag trodde bara hon varit uppe 15 min eller nåt. Så jag skuttade ur sängen halv 10 eller nåt och gjorde mig iordning. Fast roliga som dom är hade dom stängt av vattnet i kranen igen, så då blev jag lite lett. Men innan 10 var jag klar, fast jag hade inte hunnit äta nåt, men jag tänkte att jag kunde ta nåt på vägen för jag visste att Rosanna ville iväg så fort som möjligt. Men då började hon (enligt mig) pika mig väldigt mycket att vi borde gått tidigare och bla bla bla. Och snosig som jag då är på morgonen så orkade jag inte hålla mig. Så jag bet ifrån och sa att jag inte tyckte att det var okej att hon skulle pika mig sådär, osv. Jag anser inte själv att jag var otrevlig eller så, men jag blev fruktansvärt lett.

Detta gillade definitivt inte Rosanna, så hela vägen till Expon gick hon minst 10m ifrån mig med armarna i kors och surade. Då blev jag på ännu sämre humör, för sånt orkar jag inte med några längre stunder. Så jag bad att få min biljett så har jag gått själv hela dagen.

Så nu kom jag precis hem. Och jag har haft skitkul! :D Träffat massa roliga och trevliga människor. Jag har kunnat gå vart jag än ville. Fast det var lite kallt. :P Men Marcus kommer ju snart med min jacka så det löser sig det med!  Eller om jag köper en här istället, har inte bestämt mig än. :P Men det börjar bli dags för en snart, det är nåt som är säkert!

Men jag har sett massor med roliga saker idag och tagit 1000 bilder känns det som! :D Så dom tänkte jag lägga ut snart, men inte ikväll. Det roliga är att jag har knappt tagit nån bild på mig själv, för det blir ju lite svårt när man går runt ensam. Men däremot när jag tog tunnelbanan hem så var det 3 tjejer och en kille som blev helt tokiga när jag klev på och började peka på mig och hålla på. Jag fattade nada, men då tog en tjej upp sin kamera och frågade om hon inte kunde få ta en bild på mig och kille som var med. (Huh?? :S ) Jag visste inte vad jag skulle säga, men jag sa väl okej tillslut. Så han blev skitlycklig och slängde armen runt mina axlar så tog hon kort på oss. Sen ville en av dom andra tjejerna vara med på kort med mig. Så jag ställde mig vid henne och så skulle kompisen ta kort. Men då bad hon mig att jag skulle lägga MIN arm runt hennes axlar.(?????) Men visst. Jag är inte den som är den. Och dom blev jätteglada konstigt nog. Tycker det där är så konstigt. Kommer nog aldrig vänja mig vid att dom tycker att jag är så annorlunda här. :P  

Nej, nu fryser jag alldeles för mycket och jag har gått hela dagen, så nu blir det myspys under täcket och nån (förhoppningsvis) bra film. :)



Såhär ser jag ut när jag är sådär "lofsig" som mamma säger. :P Den här bilden tog jag igår när jag varit på träningen, så jag har varken sminkat mig eller fixat håret. Men jag bjuder på det. ;)

Ps: Vill bara säga att jag tycker egentligen om Rosanna, och hon är generellt sett väldigt snäll. Men det är fruktansvärt svårt att gå från att knappt känna nån, till att flytta ihop i ett litet rum och behöva umgås jämt. Det blir lätt småsaker som ligger och stör. Tillsut blir det en droppe för mycket som får bägaren att rinna över. Jag älskar att träffa folk och prata med andra, men ibland måste jag få stänga av och bara vara ensam. Tyvärr får jag aldrig det här. Sen saknar vi båda våra nära och kära väldigt mycket, och det påverkar också humöret i en negativ riktning. Jag behöver ju inte vänta så mycket längre, men Rosanna har det värre, för Leo kommer ju inte komma hit överhuvudtaget. Så jag har ju verkligen haft tur om man tänker så. Jag vet att hon lider väldigt mycket mer än mig, just för att hon får vänta så mycket längre. Sen är ju jag väldigt självständig, så jag sitter inte bara hemma och tänker på hur jobbigt det är. Men men. Många bäckar små kan man väl säga. :P

Imorgon är dock en ny dag, och det kommer vara en ny dag hela dagen imorgon(för er som inte visste det). ;)

Hoppas ni har haft en bra dag. :)

Pussåkram

Kommentarer
Postat av: Malin Haffling

Hej hjärtat!!

Jösses va mycket du får vara med om! Vilken cool upplevelse. Hoppas du har massa tips till mej sen när jag ska ner i mars.

Längtar efter att se dej sen när du kommer hem. Du måste ta dej en tur ner till syster då och komma hit på middag så du kan berätta allt kul.

Älskar dej!! Kramar

2010-10-27 @ 09:50:09
Postat av: Jag

Hej!!! :D

Ja det är ganska så fränt när man tänker efter, men just nu tror jag inte att jag förstår vad häftigt det är för jag är mitt inne i allt. :P Jag har massor av tips! :D Och det kommer bara mer och mer. :) Så vi ska nog kunna hitta på en massa bra till er. :D Längtar efter att få se dig med, för det var alldeles för längesen nu. :( Jag kommer gärna på middag nån gång! Det får vi styra upp! :) Älskar dig med! Kramar

2010-10-28 @ 18:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0