Gårdagen och dagens bravader :)

Hej alla glada! :D
Nu sitter jag ensam här i soffan igen. :/ Marcus åkte iväg vid 19 till Oskarshamn på jobb, och sen dess har jag testat skypen med mamma och pappa för att se att allt var rätt installerat (vilket det var som tur är!). Sen ringde Sandra, så vi har pratat en stund. :)
Vad gjorde vi igår då? Jo, igår var det en riktig mysdag! :) Både jag och Marcus sov riktigt länge och när vi vaknade valde vi som vanligt att ligga kvar och kramas en stund och bara gosa och skratta, sen gick vi upp. Jag hade gjort upp med min farmor att hon skulle komma ner och hälsa på, så skulle vi gå ut och äta lite. Så jag skyndade mig att skutta i några kläder och fixa i ordning mig och sen mötte vi upp henne och Marcus skjutsade oss in till stan. Väl där gick vi till Freden och åt mat. Jag tog lövbiff med pommes och bearnaisesås och farmor tog lax, potatis och dillsås. Mums säger jag bara! :P Vi pratade en bra stund och hade det jättemysigt. När vi var mätta och belåtna gick vi runt lite på Mitticity och köpte shampoo+balsam och lite bra-att-ha-saker inför resan på apoteket. :)
Sen kände farmor för lite kaffe, så vi drog till Waynes coffehouse på torget och satte oss där ett tag innan Marcus hämtade upp oss igen.
Tack för en jättemysig dag farmor! :)
Sen på kvällen hade jag och Marcus gjort upp att vi skulle gå på bio och äta mat innan. Fast som vanligt drog vi ut på tiden lite för länge, så för att spara tid tänkte vi köpa mat på onlinepizza och hämta och äta hemma istället just för att det skulle gå snabbare. Så jag beställde sushi och Marcus kyckling från Happy Kitchen. klockan var då 19.15 och bion (Trollkarlens lärling) började 21. Men när jag slutfört köpet och fick upp tiden trodde jag att jag skulle smälla av! 90 min skulle det ta!!! :O Vilket i stort sett innebar att vi inte skulle hinna äta innan.
Men vi tänkte vara coola och åka dit vid 20 istället och se om det var klart. Icke då! :/  Det var ju inte mycket vi kunde göra åt, men för att undvika svimmningsanfall orsakat av hunger så drog vi till Subway och köpte varsin smörgås istället och hämtade samtidigt ut biljetterna. ;) Sushin var dock redan betalad, så vi fick slänga oss i bilen igen, hämta sushin, äta smörgåsen på parkeringen, köpa godis och sedan springa in på bion! Men vi hann, och vi hade en underbar kväll trots att det blev lite stressigt. :P Den andra maten åt vi när vi kom hem istället. ;)
Filmen var skitbra i alla fall så den rekommenderar jag varmt! :D
Idag har vi var duktiga och röstat, handlat, lagat mat, pantat flaskor och TRÄNAT!!! :D
ÄNTLIGEN är jag frisk nog att träna! Fast det kändes att det var länge sen sist. :P
Nu är det dags att sova i alla fall. Dröm sött alla glada där ute, och jag tänker drömma om min underbara prins som vanligt. ;)
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0