Dator

Sitter i soffan nu och är helt död. Jag var på gymmet igår och sprang, så jag kom hem lite sent. Men inte FÖR sent utan runt 22.30. Trots att jag hade verkligen kört slut på mig själv (sprang 7 km på 50 min, varav dom första 25 min körde jag hård intervall med olika lutningar och sånt där igen), så orkade jag inte somna förrän klockan var strax före ett. Sedan vaknade jag 06.00 och kunde inte somna om. Så där har jag legat i sängen och snurrat runt som en iller på ecstasy i väntan på att klockan skulle ringa. Inte bra!
'
Snart ska jag in till skolan (om min magkramp slutar vill säga...), för vi har en föreläsning nu på morgonen och i eftermiddag ska vi ha datorövning. Vi ska kolla på olika program som man använder för att studera proteiner och nukleinsyror. Det skulle säkert vara jättespännande om det inte hade varit för att jag är halvdöd till följd av sömnbrist och magont.
'
För övrigt så hade jag en jättebra påsk med en massa god mat, bra sällskap och fint väder. :) Jag har suttit ute i solen en del, men inte så mycket som jag egentligen velat. Jag fick lura ut Marcus på en långpromenad bara för att han också skulle få lite sol på sig. ;) Jag älskar verkligen när solen skiner!
Vi har även hälsat på min stackars farmor som brutit benet på TVÅ ställen, så hon har fått ligga på sjukhuset i en herrans massa dagar nu för dom opererade henne och ville kolla upp att allt gick bra. :( Vi tyckte så synd om henne så vi åkte dit för att hålla henne sällskap ett par gånger. Första gången hade vi med saker hemifrån så hon skulle få, och andra dagen köpte vi med en stor flaska ramlösa, en tidning, en chokladkaka, ett äpple och lite minimorötter i en påse så hon kunde tugga på om hon fick tillbaka aptiten. :)
Måndag kväll åkte Marcus tillbaka till Ringhals. Det har varit underbart att få ha honom hemma igen, och det märktes att han inte ville åka tillbaka till jobbet. Men för att överleva i dagens samhälle så måste man jobba. Och den här gången skulle han inte bli borta lika länge som sist, så det var ju skönt! Plus att jag åker till Ringhals imorgon med Tekla (tjejföreningen för alla som läser teknik och natur). Äntligen får jag se vart Marcus jobbar och hur det ser ut på insidan framförallt! :D Jag har ju hälsat på honom när han varit där förut, men jag har ju så klart aldrig fått bli med in. :) Så kommer jag hem och är lila så vet ni att något har gått fel. ;) Hoppas att ni också har haft en bra påsk!
'
'
Åååh, vad jag älskar att grilla! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0