Holy Crap

Insåg idag att det är mindre än 4 veckor kvar innan det är tänkt att jag ska åka till Italien. :/ Jag är jättespänd samtidigt som jag inte riktigt förstår vad som händer. :P Att det alltid ska vara så ambivalent så fort jag ska iväg någonstans. När jag skulle till Grekland fattade jag inte att vi skulle iväg förrän vi varit där några dagar. Jag skulle bara ut på en biltur med familjen.
'
Men nu försöker jag förbereda mig mentalt. Något som känns skönt är att jag haft en helt fantastisk helg med Marcus och hans mamma. Det var verkligen välbehövligt för mig att få komma bort ett tag. Jobbet har varit lite stressigt den senaste tiden, och pendlandet har varit tufft. Men i fredags var det äntligen över och jag bjöd på kex, frukt och massa ostar. Dom blev superglada! :D
'
Jag fick även en fin present som tack för i sommar och dom ville verkligen att jag skulle komma tillbaka, så det var en "Tack för allt och välkommen tillbaka"-present. :) Skoj! Och det var en riktigt fin present! :) Ett par Filippa K skålar som jag även fick i Hagfors när jag jobbat där och gjort praktiken. :)  Anledningen till att jag inte bloggade förra veckan var för att jag sovit hemma hos mamma och pappa. Dom gick inte med på att jag skulle gå upp kl 04.30 för att gå bort till tågstationen på morgonen nu när dom stal min fina cykel.
'
(Jävla låglivade as! Ni är värda mindre än amöbor i mina ögon! Hoppas min cykel exploderade i ansiktet på er av nån mystisk anledning poch att ni för evigt kommer straffas och bli påminda om det förjävliga brott ni begått. Både det ni gjorde mot mig och dom ni helt säkert gjort mot andra)
'
Behöver jag säga att jag är bitter? :( Dom stal inte bara min cykel. Dom stal tid. Dyrbar tid. Och bekvämlighet. Dom stal en liten del av min oskuldsfullhet. Och det kommer jag aldrig förlåta dom för. Men tack vare underbara människor som mina föräldrar så har mitt sorgearbete gått ganska bra ändå. Förra veckan räddade dom mig. Pappa genom att bjuda mig och Marcus på en helgs hotellvistelse och genom att finnas där. Mamma genom att offra sig för att jag skulle kunna få sova hos dom. Tack!
'
Helgen har som nämnt varit underbar. Fredagen var lite tuff, eftersom jag först åkte från bil Munkfors-Sunne, tåg Sunne till Torsby, sen tåg Torsby-Karlstad, Karlstad-Göteborg och sen bil till Varberg. :P Men vi kom fram ordentligt och checkade in. Vi bodde på det 4,5-stjärniga hotellet Clarion Collection Hotel Fregatten. Superfint! Sen var det bara Marcus och Jeanette-mys på hotellet som gällde resten av kvällen. Lördagen spenderades i Ullared och sen fick vi middagsbuffé på hotellet. Ullared var skoj som vanligt även fast jag inte handlade så mycket. Men vi fick några riktigt bra saker i alla fall. :) Söndagen drog vi upp till Göteborg och gick på Universeum och åt på Jensens. Löööv it! :D Det var inte alls planerat, utan vi (läs: jag) kom på det på morgonen för vi hade inget att göra. På Universeum klappade jag en orm medan Marcus satt 30 m bort. Men vi var alla jättenöjda! Och trots en enorm kö in till Jensen så var det som vanligt onekligen värt det! Så jäkla god mat där! :D Vi åt tom efterrätt. Mumma!
'
Och nu är jag hemma igen och det känns skönt. Saknar Marcus bara! :(
'
Nu har ni i alla fall fått en liten update om vad som händer i mitt liv. ;) Har inte så mycket skoj att meddela nu för jag orkar inte, men det kommer. ;) Ha en bra kväll!
'
Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0