Matlådor

Helgen har som förväntat varit superbra. :) Marcus kom hem torsdag kväll och då hade jag fixat pannkakor, jordgubbar, godis, dricka och kakor till min snutt för jag visste att han var godissugen och hungrig när han kom hem. :P
'
Fredagen var det jobb som vanligt för mig, och det gick bra. Som vanligt. ;) Med alla vikarierande läkare så är det alltid kul att se alla konstiga prover dom beställer och sen är det bara för mig att lista ut vad jag ska göra med allt. :) Men än så länge funkar det bra. Peppar peppar. ;) Ska dock bli jäkligt skönt när jobbet är över och jag slipper pendla hela tiden. :P
'
På fredag kväll var vi till Barbros brygga vid inre hamn och räkfrossade. Marcus åt typ 12 räkor, medan jag försökte äta min vikt i räkor. (Dyrt ju!) ;)
'
När vi kom hem, tidigare än väntat pga vädret, hade vi en riktig myskväll hemma. Dagen efter blev det tur upp i norr för att hälsa på våra respektive föräldrar. Supermysigt som vanligt! Och hemma hos mamma och pappa fick dom två karlarna (pappa och Marcus) visa upp sina nya leksaker (bilarna). Båda verkade nöjda och imponerade över den andras bil så det var skoj. :) Jag fick också provköra mammas och pappas bil (Volvo XC60 -11), vilket var trevligt! Riktigt fin bild måste jag erkänna. :)
'
När alla kört nya bilar och jag fått med mig massa mat från mamma och pappa (som vanligt) ;) så åkte vi hem och lagade iordning en räkpaj. Mumma!
'
Idag har det varit en riktig innedag. Vi har pantat och så, men annars har det varit lugnt. Marcus bakade dock scones till mig imorse som var jättegoda, plus att han hade fixat jordgubbar, gjort te mm, så jag fick frukost på sängen! :D Myspys!
'
Men nu är jag ensam igen. :( Ska bara laga lite matlåda tills imorgon (citroninbakad torskfilé med tomat och basilika) innan jag lägger mig. Nu är det 10 dagar kvar tills min älskling kommer hem. Behöver jag säga att jag längtar redan?
'
'
Lite axplock av bilder, bla blommorna jag fick från Swedbank, bilder från första semesterdagen i Aten, Marcus nya bil, tårtan jag gjorde till Marcus och Gudrun där jag gjort alla dekorationer samt färgat marsipanen helt själv, midsommar mm. Hoppas ni får en bra kväll och en bra början på veckan som kommer. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0