Studiebidrag

Japp, nu gick ansökan in för ännu en termin på universitetet. Jag har även fått klart att Jonny ställer upp och hjälper mig förbereda mig innan jag åker. :) Mucho gracias säger jag bara! :D
'
Jag ska även få iväg lite brev tänkte jag och lite annat smått och gott. ;) Det är mycket att tänka på och fixa såhär innan skolstarten och Italienresan. Ibland kan jag verkligen inte begripa att jag gett mig in på nåt sånt här IGEN! :D Fast den här gången åker jag ju själv, vilket både är positivt och negativt i sig självt.
Positivt är att jag inte behöver anpassa mig efter någon annan, utan kan leva mitt liv utan krusiduller och missnöje pga meningsskiljaktigheter. Negativt är att jag får inte samma trygghet, i form av någon att bolla idéer med om det skulle uppstå problematik. Men den delen är jag säker på att jag fixar ändå. ;)
'
Dagen förövrigt har varit bra. Det bjöds på tårta på jobbet, och förmiddagen var lugn. Men sen small det till och ALLA kom på att dom var sjuka! :S Tråkigt när man är ensam (Maud var på lunch), och det är massa prover som ska analyseras på diverse sätt samt massor i kö för att komma in till provtagningen. Då gäller det bara att dra på sig "game-face" och se till att alla får lika bra vård. En vårdcentral dit man kommer när man är sjuk ska inte vara som McDonalds där dom i stort sett slänger maten på människor för att mer eller mindre bara bli av med dom så fort som möjligt. Själv förespråkar jag service istället. ;) Alla ska gå ut och känna att dom har blivit väl behandlade, trots att jag effektiviserat mig själv för att hjälpa så många som möjligt.
'
'
Nu ska jag organisera mitt liv lite. ;) Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0