Biggest loser

Har ni sett det? Om inte, så är det ett program där det gäller att gå ner så mycket som möjligt i vikt, och lära sig hur man lever ett sunt liv. I början tyckte jag att det var ett skitdumt program, för människorna stod i gymmet 24/7 och lärde sig inte alls hur man ska göra för att ha ett bra och hälsosamt liv. Dom slutade äta och drack mest vatten verkade det som.
'
Men det var länge sedan.
'
Nu har programmet blivit mycket bättre, och jag tycker det är otroligt roligt att se. Man kan lära sig mycket, t.ex nya övningar man kan göra i gymmet, bra kost, hälsosamma varianter man kan göra av "traditionell" mat mm. :) Deltagarna som är med inser inte alltid vilken möjlighet dom har fått till att börja med, men det går oftast upp ett ljus tillslut.
'
Dock gör det inte det för alla. Den här säsongen är det med en jättestor tjej som heter Ruth. Och istället för att kämpa som alla andra gör gnäller hon bara hela tiden! Hon skyr hårt arbete både i och utanför gymmet och glider runt på ett bananskal, för ingen ser henne som ett hot.
'
Det är SÅÅÅÅ FEEEEL!
'
Borde hon inte ha märkt vid det här laget att viktnedgång handlar om att göra hälsosamma val och hårt arbete. Om det räckte med att bara sitta hemma i soffan och ge upp så fort något verkar jobbigt skulle det ju inte finnas nån övervikt här i världen... Det räcker inte med att bara sitta och kolla på löpbandet om man vill gå ner i vikt. Du måste upp på det och aktivt göra något. Om hon inte tänker ta vara på den fantastiskt chansen hon har fått så ska hon UT! Då förtjänar nån annan chansen att vinna istället.
'
Det är det jag hakat upp mig på nu. För att bearbeta mig igenom denna frustration ska jag iväg och träna strax, och efter det kan jag kanske uppdatera er om min dag (vilket har varit en jättebra dag vill jag tillägga!). Jag har ju helg nu, så tid finns det gott om. Önska mig lycka till nu godingar! :)
'
XOXO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0