Inkuberar hemma

Idag fick jag ta ledigt från mitt annars dominanta laborativa liv och ta en pluggdag hemma. Jag har en omtenta jag måste göra i slutet på mars, men igår fick jag höra att man kunde göra en del av tentan redan imorgon! Egentligen skulle jag inte behöva göra den, för det är en annan del jag behöver komplettera på, men om jag gör den här och får bra resultat, så har jag en större buffert att klara  mig sen. :) Så då är det värt lite slit tycker jag! :)
'
Annars då så sitter jag mest i labbet och försöker få fram fina tydligt kurvor på diverse spädningsserier och annat kul. Själva labben hade varit otroligt mycket roligare om inte alla steg hade tagit så lång tid, och då menar jag främst inkubationen. Jag gillar när det finns saker att göra, utan att man då ska stressa ihjäl sig. :) Men så man kan vara sysselsatt under dagen. :) På tal om att vara sysselsatt så har jag en sambo som sitter och sladdar och slirar på sitt nya Forza 3 motorsport-spel. Igår skickade jag och frågade om  han inte kunde tvätta och kanske dammtorka lite. Då fick jag ett svar tillbaka: "Haha du är rolig du!"
'
Det är min älskling de. ;)
'
Han sitter och väntar på ett samtal från en arbetsgivare som ville att han skulle börja arbeta på måndag, så förhoppningsvis så får han börja igen snart. :)
'
För dom som funderar så kan jag säga att alla hjärtans dag blev inte som jag hade tänkt mig, för jag var borta typ hela dagen och skrev labbrapport. :P Men Marcus var helt underbar, så när jag kom hem hade han gjort mat åt oss båda, köpt blommor och fixat iordning här hemma. Han hade tänkt köpa choklad också, men han tyckte vi hade för mycket godis hemma eftersom vi fick en ask från mamma och pappa. :)
'
Helgen var också riktigt bra! Vi fick besök av mamma och pappa på lördagen och sen åkte vi hem till dom på kvällen efter varit ute på långpromenad, och dom bjöd oss på mat. :) helstekt fläskfilé med gorgonzolasås och hemmagjord klyftpotatis. Mumma! :D
'
Efter maten drog vi upp till Hagfors och Robert och Marie där vi förfestade lite och drog sen ut till Jonte och Rallybalen. :) Jag dansade och fjantade mig som fasen och hade skitkul! Marcus var för nykter för att dansa tydligen men som tur är så fanns det ersättare! :) Dansade med en kompis till Marcus och Robert som heter Erik och DAMNIT vad han kunde bugga! :P Jag hängde inte med för fem öre, men gjorde mitt bästa ändå. Men jag blev otroligt impad måste jag säga!. :) Han satte t.o.m skam i mitt ex Pär! Pär var lite rolig, för ju fullare han blev desto bättre blev han på att bugga. Så var han i riktigt fin form nån kväll så kunde man se det, för då körde han dubbelbugg (dansade med två tjejer samtidigt). :D
'
Dagen efter trodde jag att jag skulle bli liggandes i koma, men förutom att jag inte hade sovit nåt på kvällen knappt, så kände jag mig ganska fräsch ändå. :) Så jag och Marie gick till pizzerian och köpte mat till alla och pratade som fasen. :) Mycket trevligt!
'
På tal om mat så håller jag på att svälta ihjäl nu, så nu ska jag invadera kylskåpet innan Marcus gör det. ;) Imorgon är det allvar, men jag belönar mig genom att jag ska träffa världens sötaste imorgon, nämligen min favvo-Emelie! <3 Vi ska ha en tjejkväll utan dess like imorgon och jag längtar som bara den! :) Jag förtjänar verkligen en tjejkväll nu. :)
'
'
En osminkad jag i Kroatien. :)
'
Ha en bra dag busungar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0