Jobbänka

På tre röda sekunder hände det. Marcus fick jobb och jag blev ensam. :P
'
Vi har ju ett ganska så speciellt förhållande nu när Marcus valt att jobba som researbetare. Ibland blir han borta väldigt länge utan att kunna komma hem (4-6 veckor) och oftast på vintern blir han arbetslös, så då kan han bli hemma några månader. Något som inte passar Marcus. :) Han kan vara hemma ett tag, men efter en vecka börjar det klia i fingrarna på honom och han vill ut och jobba igen. :)
Mig gör det inget, för han måste få leva sitt liv som han vill. Och jag är inte direkt orolig för honom eller vårt förhållande heller för den delen. Vi har ingen familj tillsammans, och jag klarar mig mer än väl själv, så då tycker jag inte att jag har nån rätt att "kräva" att han ska stanna hemma. Även om jag saknar honom otroligt mycket när han är borta. :P
'
Nu har han i alla fall varit hemma ett par månader, men igår kom det efterlängtade samtalet. Dom ville helst att han skulle komma redan på kvällen så han kunde börja med en gång, men det blev lite för tajt att hinna med allt då kände han. Så han fick lämna mig idag istället. :P
'
Som plåster på såren, samt för att fira(för det är ju verkligen jättebra att han fått jobb igen), så bjöd han mig på jättegod mat igår och köpte ett par jättefina festskor till mig. :D Han köpte ett par skor till sig själv också vill jag tillägga, det var därför som vi åkte ut till skoaffärerna till att börja med. :P Så det var verkligen inte att han skulle vara min "sugardaddy" nu bara för att han fått jobb! :) Jag är verkligen inte en sån tjej. :D
'
För er som inte känner mig kan jag informera om att när det gäller skor skiljer jag mig ganska så mycket från dom flesta andra tjejer. Jag gillar verkligen INTE att köpa skor! :P Så därför blir jag extra glad när jag hittar några som faller mig i smaken. :) Speciellt festskor. Så när Marcus erbjöd sig att köpa dom till mig blev jag överlycklig. :)
Resten av kvällen tog vi det ganska så lugnt, och det blev en "nattpromenad", trots att vi gick ut på en långpromenad på morgonen. Det var mest Marcus som ville ut på kvällen, för han behövde rensa tankarna lite inför jobbet misstänker jag. :) Och det var även skönt för mig att komma ut lite. :)
'
Idag var det skolan som vanligt och vi undersökte dom sista detaljerna inför imorgon då vår metodutveckling ska vara färdigställd och vi ska testköra våra prover. Jag håller alla tummar jag har för att det går bra! :) När jag kom hem fick jag börja vika en massa tvätt och laga mat inför imorgon. Jag tänkte exprimentera och laga en pastagratäng jag kom på skulle kunna vara god. Det gick sådär. :D
'
Nu sitter jag i soffan och laddar upp lite bilder på Facebook. Alltid lika kul! ;)
'
Nej nu får jag nästan ta och lägga mig snart. Ha det bra snutteungar!
'
Dessa bjuder jag på! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0