Jörgen Jönsson

Hur kunde jag glömma att berätta att vi såg Jörgen Jönsson i skidbacken igår?! :D HUR ÄR DET MÖJLIGT?! :P
'
Men nu vet ni det i alla fall. :)
'
Idag trodde jag verkligen inte att jag skulle kunna ta mig upp ur sängen. Men efter att ha snosat bara liiiite längre än vanligt så kröp jag sakta ur sängen. Jag såg ut som jag kände mig, vilket var väl bra för jag vill inte bli stämd för falskreklam eller så. ;) Men en hink med te och massa smink senare så såg jag nästan levande ut. ;)
'
När jag kom till skolan började vi gå igenom labben vi ska ha dom kommande två veckorna. Lite kortfattat kan jag säga att vi ska klippa sönder plasmider (bakterie DNA) och klippa in en gen som vi låter bakterien (E.Coli) göra en massa kopior av, så ska vi försöka detektera den sen. Vi håller på med genbibliotek för dom som vet vad det är. ;)
'
Jag labbar med Sarah F och Line nu, något jag tror kommer bli väldigt bra. :)
'
När jag skulle åka hem efter att ha preparerat det vi kunde göra idag, så såg jag Julie och Lucy (tjejerna från Kina) stå och vänta på bussen så jag gick och pratade lite med dom. :) Tjejerna var lite ömma idag, men inte så möra som jag hade hoppats på. :P
'
I alla fall. När jag sedan klev på bussen var det en medelålders man som satte sig i sätet mittemot mig. Plötsligt hörde jag: "So you're american?"
'
Jag funderade först om det var nån annan han pratade med och kikade runt lite för att se ve, det var han pratade med. Men nog fasen var det mig! :P Så vi började prata och han hade tydligen överhört mig när jag pratade med tjejerna och han var helt övertygad om att jag var från USA! :D Ingen dålig komplimang det! Men det som gjorde det hela speciellt var att han själv kom från USA, och han hörde inget som antydde att jag kom från ett annat land, utan trodde att jag växt upp i USA. Lite coolt ellerhur?! :D
Samma sak var det när jag var i Kanada. En kille där höll på att sätta i halsen när han hörde att vi i Sverige hade ett helt annat språk än engelska, för han trodde (baserat på att han hört mig prata) att vi i Sverige pratade engelska med mer amerikansk dialekt. :P
'
Ja, jag vet att det låter jättedivigt, men nu tycker jag att jag får vara det. Engelska har alltid varit ett favoritämne för mig, och jag har (mycket tack vare min syster) haft väldigt lätt för det. Så idag väljer jag att berätta det här för er för det gav mig ett enormt leende på läpparna vilket inte har velat släppa sen jag kom hem. :)
'
Så idag får ni ta mig för den jag är, även om det är ett divigt inlägg. Men jag är som jag är när jag inte blev som jag skulle så det får ni ta nu. ;)
'
'
100% svensk och stolt över det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0