Skidhelg

Shit vilken kul helg det har varit! Helt utmattande, men ack så roligt. :)
'
Fredagen blev jättestressig när jag hade tränat, för bussen som skulle ta mig in till stan var sen, så jag trodde inte jag skulle hinna med Munkforsbussen. :P Men det gick fint och jag tog mig hem. :) Väl i Munkfors fick jag mat och underbart sällskap. :) På lördagen gick vi upp ganska tidigt, gjorde oss iordning, åt frukost och gjorde matsäck sen drog jag och pappa på skidåkning på Ski Sunne.
'
Pappa drog ut i backen direkt som ett proffs, men jag å andra sidan kände mig lite som en något förfinad Bambi på hal is. Det var ju ändå tre år sen jag åkte sist, så det var lite pirrigt. Men för varje åk blev jag mer och mer självsäker och tillslut gick det riktigt bra tyckte jag. :) Det var jätteroligt att få kvalitetstid med pappa, och jag skrattade mycket under dagen. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och det var så kul att få komma ut och åka.
'
När vi kom hem var vi båda jättetrötta, men jag fick skynda mig och äta mat, för sedan skulle jag och mamma åka till Karlstad. Jag skulle hem, och mamma kulle se på hockey med kompisar. Så jag var hennes "chaufför". :) På kvällen hände det inte mycket förutom att jag mötte mamma, eller racertilda som hon även kallas sen somnade jag mitt i Notting Hill-filmen. ;)
'
Idag vaknade jag ÄNNU tidigare, vilket egentligen inte alls passar mig i smaken, då jag anser att söndag ska vara en riktig "sova-ut"-dag. :) Jag var så trött så jag funderade på att ställa in allt och lägga mig igen. Men sen kom jag på hur kul det antagligen skulle bli, så jag fick lite mer energi. Och tur var väl det, för det var superroligt idag också!
Rosanna kom och hämtade mig och när vi satt där i bilen berättade hon att hon var jättetrött, för hon var så exalterad igår över att vi skulle iväg så hon kunde inte sova. Det tyckte jag var så otroligt gulligt! :) Samma var det med dom kinesiska tjejerna. :)
'
Jag var lite rädd först när vi kom dit och jag fick se hur svårt det var för tjejerna att bara stå på skidorna. Men efter ett par timmar i mini-backen där både jag och Rosanna fick agera lärare/stoppkloss så kunde dom åka lite bättre och kunde faktiskt ta sig ner själv. :) Så då passade jag och Rosanna på att köpa egna kort och köra alla dom STORA backarna. Och då var det otroligt roligt! Jag och Rosanna höll ganska samma fart och var jämna i åkstilen, så vi passade väldigt bra att åka tillsammans tyckte jag! :) Tror inte det kunde ha varit bättre. Rosanna hade tänkt på allt, och jag är säker på att tjejerna fick en otrolig upplevelse tack vare oss båda. :)
'
Nu är jag hemma igen efter en fin skiddag. :) Jag har precis duschat och sitter med en "jättefiiiin" ansiktsmask och ska äta lite gott. :) Utöver det kommer det nog inte att hända mycket bortsett från att jag tänker lägga mig oförskämt tidigt. ;)
'
'
Jag när vi åkte skidor igår. :)
'
Mat var det ja... Ha en jättefin söndag allihopa! :)

Kommentarer
Postat av: emelie

söta smulan :D

2011-02-27 @ 23:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0