Totalstopp

Jag skrev igår att jag skulle berätta mer om min dag när jag kom hem från gymmet. Tyvärr blev det inte alls så. Något kom i vägen för mig, och det var inte ett litet hinder heller direkt. Men mer om det senare. Vi tar allt från början istället.
'
Igår vaknade jag vid 9, men valde att ligga kvar och snosa lite i sängen. För mig är det  livsnjutning att bara kunna ligga kvar under ett härligt varmt täcke på morgonen och bara att det lugnt, och gå upp när man själv känner sig redo. För mig var det en timme efter att jag vaknat. :) Så jag gick upp, tvättade av ansiktet som vanligt och åt frukost. Dom senaste dagarna har varit hektiska, inte minst när Marcus skulle åka, så det såg ut som ett mindre bombnedslag här igår. Det gillar vi inte! Så efter min frukost började jag med att diska allt och plocka ihop här hemma. Efter det började jag brottas med min gamla vän "dammsugaren". Vi har inte setts på ett tag, för Marcus har skött det där alldeles för bra.
'
Vid lunch kom Rosanna hit och vi satt och pratade ett tag, och sen drog vi ut på långpromenad. :) Rosanna var så gullig att hon hade med sig en jättefin födelsedagspresent till mig! Hon hade gjort ett collage med bilder från Kina och ramat in, och längst ned stod det "Jeanette och Rosanna Shanghai 2010". Behöver jag påpeka hur otroligt glad jag blev? :D
'
När vi kom hem efter vår promenad drack vi lite te och åt glass och kollade på skid-vm. :) Men klockan blev mycket så Rosanna behövde gå hem och jag skulle till gymmet. Så jag hoppade i mina kläder, slängde i mig mat och halvsprang hela vägen dit. Väl där tränade jag ben och axlar och det gick ganska bra tycker jag! :)
'
När jag kom hem åt jag lite och sen skulle jag hoppa in i duschen. Jag har dom senaste dagarna märkt att vattnet inte runnit bort lika bra som tidigare, så jag tänkte göra rent dräneringen. Problemet var bara att trots att jag tog bort alla äckligheter där så gott det gick, så blev det HELT STOPP! Så där stod jag utan kläder i ett badrum som höll på att fyllas med vatten. Men jag kunde inte göra annat än skynda mig att duscha, för jag vägrar att inte duscha när jag tränat. Som tur är svämmade det inte över till hallen i alla fall, men det var riktigt illa! :D
'
Så idag när jag vaknade fick jag kolla hur badrummet såg ut. Det var torrt, men det var skräp överallt, och duschen var fortfarande obrukbar. Omedelbart ringde jag min privata MacGyver (Pappa) och bad honom om råd. Så efter många påhittiga lösningar lyckades jag fixa det. Men det tog tid! :P
'
Ikväll ska jag åka hem till mamma och pappa, för imorgon ska jag och pappa åka skidor i Sunne. :) Och på söndag kommer Rosanna och hämtar mig och tjejerna från Kina så ska vi iväg till Sunne igen och åka. :)
'
Men innan jag sätter mig på den underbara länsbussen så ska jag träna!
'
'
Pappa?
'
'
MacGyver? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0