Vilken dag!

Idag har det varit en helt underbar dag! :) Eller egentligen började det igår, efter jag kom hem från gymmet. Marcus, som hade tränat tidigare under dagen, överraskade mig med choklad, kladdkaka, vispgrädde och dricka. :) Han är så söt min goding. <3
Och idag har det flutit på skitbra!
Jag vaknade vid 10 och låg kvar och gosade med Marcus ett tag. Sen åkte jag in till universitetet och bytte tillväxtmedium på våra celler så dom ska växa till lite mer och bli glada. :) Fast för att göra mina celler riktigt glada så värmde jag upp mediet i ett vattenbad först. Så undertiden jag väntade på att mediet skulle bli lagomt varmt, så passade jag på att ringa chefen för laboratoriemedicin norra i Värmland, för att se om hon eventuellt hade något sommarjobb till mig. Det roliga var att hon kom ihåg mig och att jag varit i Shanghai! Så sen när jag frågade om hon hade ett sommarjobb till mig sa hon att det hade hon absolut! :D Så på mindre än 5 min blev det typ klart att jag hade jobb. Något som var ÄNNU bättre var när hon hade en fast tjänst ledig uppe i Torsby också. :D Fast jag ska ju läsa till magister, så jag kommer inte bli klar till sommaren utan får vänta i alla fall ett halvår längre innan jag kan börja jobba, så hon tyckte att det var väldigt synd. :D
Förstår ni vilken grej!
Det skulle ju vara så sjukt skönt att få börja jobba direkt efter examen, och börja tjäna egna pengar. Men jag vill verkligen ta min magisterexamen först. Så nu slipper jag mer eller mindre oroa mig för sommaren att jag ska sitta här hemma och vara pank. Fast egentligen ska jag väl inte säga för mycket än heller förrän jag får ett schema och har skrivit på anställningsavtal. :P
När allt var klart inne på labbet i alla fall, så ringde jag Marcus som kom och mötte mig inne i stan, så gick vi och "firade" med att äta entrecôt på Kebabhouse (dom hade luncherbjudande på det) och sen kikade vi i affärer. Så jag fick köpa lite saker som det var VÄLDIGT nödvändigt att jag köpte nu. Marcus köpte två par kalsonger också som var på rea (björn borg). Skitfina! Så vi busade lite och pratade, sen gick vi hem och började ladda inför träningen.
Så nu har vi tränat och ska bara ta det lugnt resten av kvällen. :) Imorgon ska jag in till universitetet igen och se hur bra våra celler växer, genom att räkna i bürkerkammare. :) vi började med ca 50 000 celler i fredags och idag var dom uppe i över 900.000 celler, så det verkar gå bra.
Hörde en skitbra kommentar på South Park förut förresten. Det var en jägare som pratade om jakt: "So you see people. If we don't kill them they're going to die!"
Tänkvärt, ellerhur? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0