Gymmet

Idag har vi tränat i vanlig ordning, så det är inte mycket att prata om. Däremot måste jag bara fråga: Vad är det för mening med att springa runt med keps och push-up BH på gymmet?! :P
Jag kan inte för mitt liv förstå varför man måste klä upp sig så för att TRÄNA(!)?? Visst att man kanske inte vill se ut som en hemlös tiggare, men man ska väl klä sig efter tillfälle? Push-up BH är varken funktionellt eller bekvämt, så varför väljer man att ha det? :/ I Kina sprang dom runt och tränade i jeans och skjortor och jag tyckte att det var lika dumt då.
Kanske ska dra på mig balklänningen nästa gång jag ska iväg på ett spinningpass? Skulle inte det vara fint? ;)
DUMHETER! :D
Jag kan inte göra annat än skratta. :) Om nån kommer i nya snygga träningskläder så har jag full förståelse för det. Det är helt okej tycker jag. Då är man ju klädd för tillfället iaf. Men människor som måste klä upp sig, sminka sig, fixa håret mm för att dom ska iväg och träna låter bara konstigt i mina öron. Samma sak gäller folk som är rädda för att börja svettas när dom tränar. Vad fasen gör dom på gymmet egentligen då?! :D
Marcus och jag diskuterade det här på vägen hem, och det är så otroligt många som verkar vara så utseendefixerade på gymmet. Både tjejer och killar. Dom verkar mer intresserade av att få visa upp sig än att verkligen träna. Är detta en följd av artiklar som säger att gymmet är det nya "it-stället" för att träffa en ny partner? Är allt bara en charad i ett försök att locka så många nya partners som möjligt? Är träningspasset den nya parningsdansen?
Ja, jag vet då inte. :) Jag är för trött för att lägga nån större energi på det hela, men det verkar så konstigt alltihopa. Jag säger som Marcus: Tänk att försöka köra knäböj med jeans.
Men det som är bra är att alla har möjlighet att välja själv. Väljer andra att klä sig i finkläder och träna i så påverkar det ju inte mig det mista. Inte ens lite. :) Så nu tänker jag lägga ner den här tankegången och låta dom göra precis som dom vill. För så länge som ingen talar om för mig hur jag ska klä mig så har inte jag nån rätt att tala om vad dom ska ha på sig.
Men jag tänker då fortsätta träna i mina vanliga träningskläder. :)
Nu ska jag borsta tänderna, ta en tandtablett och lägga mig och snosa på min älskling som ligger i den nybäddade sängen. <3
Natti på er gullungar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0