Nyårsfirande i Forshaga

Jag sitter här hemma i soffan och försöker kväva en gäspning. Marcus spelar TV-spel, så det är fullt krig i vårt vardagsrum. :) Tydligen har han, till skillnad från resten av oss, gått tillbaka i tiden till 60-talet och är ute efter att mörda Fidel Castro. :P
Vi får hålla tummarna för att han klarar sitt uppdrag då så att Cuba kan bli ett fritt land. ;)
Själv är jag helt förnöjd med att leva i nuet. Jag tycker det har varit ett riktigt bra år, även om det har gått väldigt fort! Jag kunde verkligen inte förstå att det var nyår igår. Men oavsett mitt "engagemang" i dagen, så var det en otroligt bra dag. Jag började laga mat i stort sett direkt jag vaknade och Marcus hjälpte till. :) Vi var bortbjudna på fest på kvällen, så vi gjorde mat hemma själva innan. Jag ville göra något mer speciellt eftersom det ändå var nyår. Så jag planerade en väldigt lyckad nyårsmiddag som bestod av följande:
Förrätt: Räktoast, med hemmagjord räkröra på
Varmrätt: Smördegsinbakad fläskfilé (fläskfilé och en gräddstuvning av rödlök, champinjoner och bacon rullas in i smördeg och bakas i ugn) med klyftpotatis och chilibearnaisesås med en sallad bestående av gurka, romansallad, sockerärtor och honungsmelon.
Efterrätt: Hemmagjord mörk chokladpannacotta med vispad grädde som dekorerats med honungsmelon, vindruvor och granatäpplen.
Det var otroligt gott! Och det var värt all tid den tog. Jag tycker att det är viktigt att man tar sig tid ibland och sätter lite guldkant på tillvaron. Men behöver absolut inte göra det på nån speciell dag, även om vi nu valde att göra det.
Efter maten gjorde vi oss iordning och drog hem till Emelie och Henke där det blev fest på kvällen. Vi kom nästan först, men sen rullade det in fler och fler. Tillslut var vi en hög, och jag tyckte det var jättetrevligt. För mig så spelar inte antalet på sällskapet någon roll, utan det är människorna som ingår i sällskapet som är avgörande för hur roligt man kommer ha under kvällen. Och gårdagens sällskap kunde nog inte ha blivit bättre! :D Framför allt var jag så glad över att få umgås med min älskade vän Emelie igen, för ojojoj vad jag har saknat henne! Hon är verkligen en goding den tjejen. :)
När klockan var runt 2.30 hade dom flesta dragit hem och jag somnade gott bredvid Marcus i gästsängen i Forshaga. Något som dock förvånade mig imorse när jag vaknade var att ingen annan var vaken. Jag hade följt pappas gamla råd om att dricka så man håller sig på en jämn nivå när man festar, så jag mådde riktigt bra när jag vaknade! :) Jag märkte tillslut att det fanns lite liv i Marcus (som också var förvånansvärt pigg)så jag la mig en stund till och mös med honom. ;) Men tillslut ville min mage få mat så vi skuttade båda upp ur sängen. Det känns så otroligt skönt när man kan vakna och må bra dagen efter. Jag anser i alla fall att det inte är roligt att dricka tills man mår dåligt och/eller tappar kontrollen så man vaknar dagen efter och knappt kan andas för att man mår så dåligt. Alkohol är verkligen inte nödvändigt för att jag ska ha roligt om jag festar, men igår kände jag att det var kul att sitta och smutta på några drinkar och sen kunna skåla vid 12-slaget så då gjorde jag det. :) Men jag gjorde det som sagt med måtta.
Jag tänker absolut inte vara skenhelig och säga att jag aldrig har druckit för mycket, eller mått som en amöba dagen efter. Alla som känner mig vet att det sistnämnda har definitivt inträffat. Det kan hände även om jag knappt druckit nåt dagen innan. Det jag vill få fram att man måste försöka hitta en bra nivå. Är det verkligen en sån prestige att vara fullast på festen och vara den som omedvetet gör bort sig hela tiden? Vill andra köra på mentaliteten "Fullast vinner", så är det okej för mig. Men jag vill inte vara med. :P
Även då om jag har mått väldigt bra idag, så har jag valt att bara ta det lugnt. Större delen av dagen har spenderats i soffan där jag har snosat på Marcus. Jag har inga nyårslöften, och jag tänker varken lova det ena eller det andra. Jag är så otroligt nöjd med det jag har nu, och även om det kan bli mycket med skolan ibland så vill jag inte ändra på något.
Why should you try to fix something that ain't broken? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0