Same as yesterday

Min dag idag var i stort sett identisk med igår. Jag har varit ute med Marcus på en långpromenad i det vecka vintervädret, och sen lagade vi mat tillsammans. Vi gjorde lasagne som blev supergod! Och för en gångs skull fanns det rester kvar tills imorgon. Jag brukar alltid sätta ganska stor press på mig själv, även när det gäller matlagning. Så idag när jag skulle göra lasagne (vilket jag inte gjort speciellt ofta) så var jag rädd för att min inte alls skulle bli lika god som mammas. Men jag måste ändå säga att jag tyckte min blev grymt bra!
Jag har mycket kvar att lära när det gäller matlagning, och än har jag inte bemästrat konsten att göra lika goda köttbullar som mamma, men nu kan jag i alla fall göra en (nästan) lika bra lasagne som henne! :D
Efter maten hände det inte så mycket för vi var båda trötta och klockan började bli mycket, så vi kollade på Biggest loser (Love it by the way!) och sen drog vi till gymmet. Idag körde jag ben och axlar och avslutade med lite mage. Jag känner att det är riktigt skön att träna nu, och jag har redan tränat 3 gånger den här veckan. Men jag måste verkligen komma igång och köra kondition igen. Jag har spring i benen! Min älskade Emelie frågade mig igår om jag hade lust att bli med på fotbollsträning i Råda, vilket skulle vara skitkul, så det ska jag nog göra nån gång snart! :P
Nu ska jag se om jag hittar nån rolig film att kolla på ikväll!
Imorgon ska jag in till stan, och förhoppningsvis kommer tjejerna från Kina hit imorgon så jag får bjuda dom på mat! Funderar på om jag ska göra tacos. Ska försöka komma ihåg att bjuda Rosanna också om hon också vill vara med. Har jag tur kanske hon tar med sig sin chokladfondue-gryta, så vi kan ha mysefterrätt också. ;)
Förövrigt hade mitt tidigare inlägg om kromosomer hjälpt en tjej som heter Mimmi med hennes NO-läxa. Hon hade sökt på google och hittat hit, och jag hade tydligen skrivit något som hjälpte henne. Det gjorde min dag kan jag säga! Jag blev jätteglad när jag såg hennes kommentar, för jag älskar när jag kan hjälpa till. Så hör av er om ni behöver hjälp! :D
Puss på er gullungar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0