Harry Potter 3D

Vilken helg det varit! :D På jobbet i fredags gick det bra. Mycket bra!... :D Min kollega och jag gjorde upp att hon skulle sitta i provtagningen på förmiddagen så skulle jag köra prover/kontroller mm så skulle vi byta sen. Maud som normalt sitter i provtagningen var ledig, så därför fick det bli så. :) Men när min kollega fick in en patient visade det sig vara lite för svårt för henne. Hon stack säkert 5 gånger på diverse ställen och fick inget. Och hon verkade inte tycka att det var nån idé att be mig om hjälp. :P Normalt sticker man bara 2-3 gånger sen byter man, för ibland går det bara inte och då är det bättre för patienten att byta och låta nån annan förska. Men den här gången ville inte min kollega göra så av någon anledning.
'
Tillslut tyckte jag att det blev lite löjligt och framförallt tyckte jag synd om patienten, så jag pekade på underarmen och undrade varför hon inte stack där. Då sa hon bara: "Ja, du kan ju testa om du vill... Eller kika i alla fall...." Så jag satte mig ner. Strök lite på armen. Stasade. Släppte stasen. Spritade. Förberedde nålen och rör. Stasade återigen. Stack. Och fyllde rören.
'
Gissa om jag var nöjd! :D Ännu roligare var det när patienten såg med imponerad blick på mig och sa: BRA! :) Och min kollega blev lite bitter. ;) Sen kom bortförklaringarna. Det var ju inte tack vare mig det gick bra. Hon hade faktiskt också kollat på den venen. Så nästa gång kunde ju patienten säga till att det gick bra att sticka där.
'
Blaha blaha! :D
'
Allt jag vet är att, även om hon säkert är bra annars, så betyder inte det att jag är sämre bara för att jag är yngre. :P Och oavsett så var det jag som klarade det nu, och inte hon! ;)
'
På kvällen kom Marcus hem. Myspys såklart! ;) Lördagen var underbar, precis som idag! Köpte färskt bröd, jordgubbar, och massa annat gott och hade brunch både idag och igår. :) Igår åkte vi även ut till skutberget och kollade på bomstad och en annan strand längre bort. :) Sen gick vi på bio. Harry Potter sista filmen i 3D! :D Och jag var överlycklig! Enligt mig den bästa av alla HP-filmerna! :) Även fast jag visste vad som skulle hända så blev jag att lite blöt i ögonen några gånger. :P Jag måste köpa filmen när den kommer! :)
'
Och idag har vi varit på shopping! Marcus köpte massa fina saker till mig. :) Så nu har jag fått nya leggins, nya byxor, en superfin stickad tröja, ny mascara, läppglans (juicy tubes från lancôme) och nya hörlurar till min iPod. :) Jag är lycklig som ett litet barn! Så inatt kommer jag sova gott. Trots att morgondagen som vanligt är fylld med jobb. Missförstå mig rätt! Jag gillar verkligen mitt arbete, och jag får lära mig mycket, samt får mycket bra erfarenhet, men pendlandet är allt annat än roligt. :P Och även om jag jobbade som provdocka för snygga manliga massörer som bara gjorde allt för att tillfredsställa mig, så skulle jag ändå vilja vara hemma med min älskling. :(
'
Nu får det bli duschen! BTW så är det onekligen dags för en blogg.se app till iPhone! Fy skäms på Er som inte lanserat en än!
'
'
Puss på er godingar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0