Eldorado

Bloggtorka? Nej, det skulle jag inte påstå. Men brist på modern teknik däremot. Japp.
'
Som ni vet så jobbar jag i Torsby på vårdcentralens labb, där jag köra analyser mm och ibland sitter jag i provtagningen. Provtagningen kan vara slitsam ibland, men sen kan den även vara helt underbar. Man kan träffa på jättetrevliga människor. :) Jobbet i sig är jättebra och jag trivs. Alla är så snälla mot mig och jag känner mig omhändertagen. Det sker ständigt roliga saker på jobbet, men pga av sekretessen kan jag inte säga nåt. För er som tycker det är löjligt/tråkigt att jag följer den regeln så säger jag bara såhär:
'
Tänk om du kom in till sjukhuset med något genant, typ gonorré, och skulle ta prover. Och när du sitter där så VET du att direkt du går därifrån så kommer den som tar proverna på dig att ringa till sin kompis och berätta ALLT! Kompisen i sig kommer ju såklart tycka att det är skitroligt skvaller, och föra det vidare. Och vidare. Och vidare. Inom loppet av en timme kommer alla veta att du har gonorré.
'
Trevligt va? Eller om någon ung tjej kommer och har blivit gravid av misstag efter någon fest som spårat ur. Vem som är pappa till barnet är okänt. Och det sista hon vill är att folk ska veta. Men jag som provtagare vet ju. Tänk vad spännande för mig att sprida vidare! Eller inte. Vissa saker är personliga, och jag tänker då absolut inte föra det vidare. Självklart pga av sekretessavtalet men framförallt pga av FOLKVETT!
'
Idag har jag massor jag ska hinna med. Maten ekar med sin frånvaro här hemma och kylskåpet hånflinar åt min hungrande mage. Så det blir nog steg ett. Sen ska jag träna, tvätta, städa, köpa present till Marcus samt lite saker inför Grekland (Bara en vecka kvar nu tills vi åker till Karpathos!!!!). Bikinin är ju redan inhandlad, och det känns underbart! Jag måste även hinna med att träffa Emelie en sväng, så jag får säga hej då till henne. :( Hon åker ju "hem" till Edsbro snart. :( Sen ska jag även göra matlådor och försöka kommunicera med hagforsingarna om planer inför fredag.
'
Träningen går bra förövrigt! Blev utlurad att springa den TUFFA banan på 5 km i förrgår. Över ett BERG! Jag har aldrig sett en motionsled med såna jäkla backar! :P Men det gick bra. :) Fick gå upp för 2 backar både pga den enorma lutningen men även för all lera. Mina strumpor som förr var vita var bruna.
'
WARP W HOLLY TOP S11 WHITE
Nu har jag inte tid med det här! Men visst är min bikini fin?! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0