Arbetsledare

Jag vaknade och kände mig riktigt pigg imorse av någon anledning. Jag var inställd på en långdag i skolan där vi skulle denaturera, neutralisera, prehybridisera och hybridisera våra membran som vi skulle blotta våra bakteriekolonier på. ;)
'
Meeeeen... Som vanligt blir det alltid något som går åt skogen. Denna gången var det att vi fick bara vita kolonier, när det egentligen skulle bli vita och blå. Att bara få vita kolonier innebar att allt skulle ha gått FÖR bra. Alltså måste något vara fel, för det blev så för alla. Läraren anser tydligen att vi inte är nog bra för att så såna resultat. Så dagens uppgift var att vi ska reda ut vad som har hänt. Men alla kunde inte vara med och göra det. Det innebar att jag hade valet att sitta i skolan i 3 ½ timme och inte göra nåt, eller sitta där i 2 ½ timme och sen ansvara för elforesen eller åka hem och fixa saker hemma i 3 ½ timme.
'
Svårt val liksom. ;)
'
En kille i min klass hade sagt att han gärna ville vara med på elforesen, så jag delegerade det arbetet till honom så hoppade jag på första bästa buss hem. :) Så nu har jag ätit lite mellanmål, och ska ta tag i tvätten och disken. :)
'
Jag kanske ska bli arbetsledare när jag delegerar arbetet till alla andra så jag själv kan få åka hem och ta det lugnt? Är det inte så arbetsledare gör? ;)
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0