Funderingar

Ända sen människan satte sin första fot på denna jord har hon konfunderats med dom stora frågorna.
'
"Vem är jag?"
"Vad är meningen med mitt liv?"
"Att vara eller att inte vara?"
"Finns det en Gud?"
"Vad finns bortom universum?"
"Kommer jag någonsin hitta min stora Kärlek?"
"Vad händer när vi dör?"
'
Dessa frågor är vad som skiljer oss från djuren och gör oss mänskliga. Det har bidragit till vår humanitära evolution och bidragit till hur långt vi har kommit i det sociala samhället. Jag tror att alla någon gång har suttit i sitt förtvivlade stadie och funderat över åtminstone EN av dessa frågor.
'
Precis som alla andra är jag också förbryllad över en riktigt stor fråga för tillfället:
'
"Ska jag gå iväg till Ica och köpa choklad, eller ska jag baka nåt här hemma?"
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0