Matlagning

Idag har jag varit ett kolli. Jag har varit lika intressant som att kolla på färg som torkar. Och inte nån rolig färg, utan typ... Beige.
'
Anledning till denna personlighetsförändring ligger i föregående dags aktiviteter. Jag gick som vanligt iväg och tränade på kvällen eftersom jag inte ser nån mening med att bara sitta hemma och titta på en massa dåliga program.
'
Nu sitter säkert flera av er och tänker: "Men är hon helt tokig?! Det var ju desperate housewives igår!!!"
'
Jag kan hålla med er om att både DH och Grey's anatomy är två riktigt bra serier. Eller var det i alla fall. Men mitt problem är att jag har missat hela förra säsongen och mer därtill av dessa serier, dels på grund av träning, dels för att jag var i Shanghai när dom gick.
'
När jag kom hem från träningen åt jag kvällsmat och hoppade in i duschen och skulle precis lägga mig (23.40) så ringer min mobil.
'
Jag plockade upp telefonen och kollade vem det var. Det var Marielle. Hon brukar aldrig ringa så sent så min första tanke var "Nu har det hänt nåt". Med en orolig röst svarade jag.
'
-Hallå?...
-Heeeej Nettan! Sover du? Har du sett videon på den där killen med glasögon som filmar sig själv framför datorn när han mimar till låtar?
'
*SUCK*
'
Så vi pratade alldeles för länge, men som vanligt hade jag jättekul. :) Dock ledde detta samtal till att jag fick sova för lite och har därmed varit obrukbar på labben idag. Som tur är har jag en bra labbpartner som är för snäll. :) SÅ nästan omedelbart när jag kom hem somnade jag på soffan. Lyckligtvis vaknade jag så jag hann se finalen av Biggest Loser, och hann ta reda på lite tvätt innan jag gick iväg och handlade. Jag köpte lite "bra-att-ha-hemma"-saker och varor till morgondagens lunch. Jag gjorde citroninbakad fisk med tomat och basilika. Detta serverades med popatis och vitlökscreme fraiche.
'
SUPERGOTT!!! :D
'
Nu orkar jag inte berätta så mycket mer (som sagt, jag är ett kolli idag). Så  för att kompensera så bjuder jag på lite bilder istället. ;)
'
'
Tårtan gjorde jag helt själv till Robert när han fyllde år. Bilden under är kladdkaksmuffins som jag gjorde, och bilden ovan är på fisken innan den åkte in i ugnen. Vill ni ha receptet kan ni hitta det på:
http://www.recept.nu/1.317808/lotta_lundgren/varmratter/fisk_skaldjur/citronbakad_fisk_med_tomat_och_basilika
'
Jag gjorde bara halva satsen av röran, men det räckte gott och väl. :)
'
Det klippet Marielle pratade om var förresten det här:
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0