Onsdag? Redan?

Är det bara jag som springer runt i ett hamsterhjul? Det känns som om varje dag är precis lik den andra. Varför? Jag vaknar, vickar på tårna, äter och sen tränar jag på kvällen. Sen sitter jag i soffan och undrar vart dagarna tar vägen. Det är inget större fel med det egentligen, men jag har så fruktansvärt dålig disciplin så det känns inte som att jag får nåt gjort. Idag hade jag avsatt hela dagen till att skriva labbrapport.
'
Jo men det gick ju bra!
'
Jag kan ungefär såhär långt:
'
"ELISA står för enzym-linked immunosorbent assay och är en biokemisk metod som framför allt används inom immunologin för att detektera antikroppar och antigen i prover."
'
Visst, jag har alltid arbetat bättre under press, något jag tydligen ärvt efter min far. Men det här är ju löjligt! Jag måste ju få mer gjort. Det positiva är i alla fall att jag fått dom andra delarna gjorda. Så egentligen inbillar jag mig att jag ligger bra till. :P Men snart sitter jag där med hjärnan på högvarv med en gnutta panik och funderar på varför i helsike jag väntade ända in i sista minuten på att skriva rapporten. :P
'
Vad händer annars då? Jo, idag fick jag finbesök av Emelie så vi umgicks några timmar. Hon hade lite dötid mellan skolan och ett möte här i stan och inget skoj att göra så hon kom hit och fick mat istället. :) Så vi skvallrade lite och skrattade massor. :) Jag har även fått ett mejl från Ingalill idag:
'

Jeanette!

Sök upp Ann-Britt Höglund  i korridoren till vänster om studentcentrum så får du alla papper!

Vi försöker fixa det här så snabbt som möjligt.

Mvh

Ingalill

'

Hon hade i sin tur fått ett mejl från universitetet i Italien:

'

thank you very much for your nice e-mail and for the informaton that a Swedish student is coming next fall! Francesco is very happy in having your student in his lab and of course I am glad for this opportunity too. So please proceed in sending me her Application form and Learning Agreement. You can indicate in these forms that the student will accomplish a Research project focused on "The role of GSTpi in the regulation of redox signaling" and that her tutor will be Dr. Francesco Galli.

'

Så nu verkar det som om jag inte har något annat val än att åka till Italien. Fast först måste jag få stipendiepengar! Något dom flesta verkar ha missat. Men det löser sig nog. Nu ska jag sova, för imorgon är det fullt upp.

'

Sov gott alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0