Tonfisk

Idag gick jag upp oförskämt tidigt, vilket var tur, för jag tvättade av mina sminkborstar (något jag har skjutit på alldeles för länge) och gjorde en pastasallad med tonfisk till lunch. Problemet var bara att nu luktar min väska och allt i den, även då mitt usb-minne tonfisk. Inte så roligt! :D Men dagen idag var väldigt lugn för övrigt och vi pratade lite om labben vi har nu. Så mitt uppdrag idag var att läsa igenom 5 artiklar om blodgrupperingsdetektion. Förutom att göra det så har jag plockat lite här hemma, för mitt älskade yrväder Marcus lämnade hela lägenheten så det såg ut som ett bombnedslag här. :P Men det var det värt, för det innebar att vi hade tid att gosa istället för att han skulle städa. :)
'
Idag har jag för övrigt fått reda på att jag var varmt välkommen till Italien för att göra mitt examensarbete, vilket känns skitkul! :) Nu gäller det bara att jag får ett bra stipendium så jag har råd att åka. :P När jag berättade det för Marcus var han dock måttligt road. :/ Innerst inne vet jag att han är glad för min skull, men jag tror han fått för sig att det kommer bli lika jobbigt denna gång som det var när jag var i Kina. Men nu tar det bara 3 timmar att flyga hem kontra 20 timmar som det tog till Shanghai. :P
'
Så jag är inte orolig. Jag kommer kunna åka hem ofta. Hade jag inte kunnat det hade jag inte ens funderat på det.
'
Sak samma. Jag ältar Italien-förslaget i mitt huvud hela tiden. så jag ska inte tjata för mycket om det här. ;)
'
Helgen har varit skitkul och vi firade Robert som fyllde 25 år den 10/3. Jag gjorde en jättefin rosa prinsesstårta till honom med chokladbotten, vanilkräm och hallonsylt som fyllning och dekorerade med florsocker, 3 rosor och kristyr. :) Den blev jättepopulär! Robert trodde först att jag hade köpt den, för han tyckte att den var så fin. :) Då blev jag stolt. Annars så drog jag och Marie och tränade, vilket var kul. :) På kvällen åkte jag och Marcus på förfest hos Jonas, Marcus kompis, för han hade inflyttningsfest. Jag skrattade konstant när vi var där. Sjukt härliga människor som alla var i god form. :) Marcus skrattade ett tag så han fick tårar i ögonen.
'
Nu ringde visst min älskling, så vi får ta resten sen, för jag ska träna idag också! :)
'
Pussåkram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0