Viva Italia!

Venedig. Sensommar. Italiensk mat morgon, middag och kväll. Vin från närliggande gårdar. Mode. Stränder. En upplevelse utan dess like. Utan att det kostar mig något.
'
Nu kanske ni funderar på vad jag pratar om? Det är nämligen så att jag har möjlighet att åka bort och göra mitt examensarbete i Italien i 20 veckor. Pengar finns att få genom diverse stipendiefonder, och jag får minst 200 euro i månaden för att vara borta. Vad jag har hört skulle även boendet vara rätt så billigt.
'
Vad är det då som stoppar mig?
'
Kärleken såklart. :P
'
Marcus vill inte att jag ska vara borta längre än 20 dagar, vilket inte stämmer överens med dom krav alla andra ställer på mig om jag ska få åka iväg. :( Jag vet att han aldrig skulle hindra mig på riktigt, men jag vet samtidigt hur jobbigt det var när jag var i Kina i 3 månader på praktik. :( Jag vill inte behöva utsätta varken honom eller mig för det igen.
Men får jag pengar kan jag åka hem relativt ofta och han kan komma och hälsa på mig. Men är det kanske istället bättre att söka examensjobb här hemma, för då blir det mindre krångel och jag kan ändå söka studiestöd så blir det kanske inte så illa ändå? Eller? :S
'
Han och jag kan ju alltid åka utomlands själva någonstans om jag får studiestöd. Och i det långa loppet så skulle ju det nästan vara roligare. Jag har länge velat åka på en "kärlekssemester" med Marcus, och för hans del är ju inte den ekonomiska biten av en resa några problem direkt. Beroende på om han väljer att köpa en ny bil vill säga, men jag tror han löser det hela jättebra ändå. Han är så ekonomisk min snutt!
'
Vad vill jag då?
'
Självklart lockar det enormt mycket att få åka till Italien. Men jag kommer ju få åka dit själv i så fall vilket inte är så skoj. Men samtidigt har jag inga bekymmer direkt att skaffa nya vänner. :/
'
Aaaaaah! Jag blir tokig! Jag har bara några veckor på mig att bestämma mig och jag vet inte alls vad jag vill. Skulle jag bara kunna ta med mig Marcus skulle det inte vara några tvivel. Men han betyder så oerhört mycket för mig, även om jag vet att vårt förhållande är starkare än så. Det var en mycket värre situation när jag var i Kina och det klarade vi galant.
'
Oh well... Jag kan i alla fall glädja mig med att labben är klar nu, så jag är "ledig" resten av veckan. Så nu blir det en massa rapportskrivande framöver så jag kan lägga det bakom mig. Men ikväll ska jag träna så jag får rensa kroppen och knoppen. Det är steg ett.
'
Imorgon blir en bra dag. Det är fettisdagen och jag ska med Emelie på lite dumheter på kvällen som jag ser fram emot. :) Emelie är en sån härlig tjej för hon lyckas nästan alltid få mig på bra humör. Hon ger otroligt mycket som vän, och bryr sig verkligen på riktigt. Så även om jag garanterat inte kommer köpa något imorgon så vill jag ändå vara med Emelie. :) Så imorgon blir en bra dag. :) Jag ska även försöka träna på dagen innan vi åker så har jag det gjort. :)
'
Nu ska jag snart byta om! Friskis here I come! :)
'
'
'
'
Nån som kan se mig sittandes här till hösten? :)

Kommentarer
Postat av: Emelie

du ska följa ditt hjärta älsklings vännen!! tack för en super mysig kväll :) puss kram <3

2011-03-08 @ 22:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0