Datorövning

Ojojoj... Imorse hade jag nästan välkomnat en släng av magsjuka bara för att få stanna hemma från skolan. Men som tur var så är jag frisk nu och lyckades efter mycket om och men fejka ett nog anständigt utseende för att kunna gå ut. Väl i skolan hade vi seminarie vilket gick bra, och sen sprang jag ner till matrestaurangen för att köpa en kycklingsallad. Jag fick värdens chock när jag såg kön dock! Men jag ville inte smita före nån för många stod i kön till fisken så kön till tallrikarna sammanfogades med den enorma fiskkön. Så där stod jag länge och väl och när jag sedan lyckades sno till mig en matlåda och bestick så skyndade jag mig till salladsbaren.
'
Då hör jag plötsligt nån som ropar "Nettis!"... Och det var en mycket bekant röst. Men inte en röst jag väntade mig att höra där. Så jag vände mig förvirrat om och letade med blicken runt om i rummet.
'
Men jag såg ingen.
'
Jag kollade igen och såg någon vinka till mig. Det var min morbrors fru Ann! :D Jag blev superglad att se henne för det blir sällan som man hinner ses. Tydligen så läser hon och andra en kurs i småbarnspedagogik på uni och kommer ha det några tillfällen framöver.
'
Mycket rolig överraskning!
'
Efter det åt vi lunch med klassen och Celine gjorde oss sällskap. Alla blev lite förvånade när jag drog upp en hammare ur min väska, men Celine bad mig ta med en så hon kunde fixa sin säng som hade gått sönder efter vad jag misstänker var en rolig helg. ;)
'
Efter lunchen hade vi datorövning. På grund av min magkatarr som jag hade för ett tag sen har jag missat en hel del datorövningar där vi ska med hjälp av ett program manipulera ett protein. Så alla låg långt före mig med sin uppgift, men tack vare lite hjälp från killen från Bangladesh så lyckades jag jobba ikapp och t.o.m GÅ FÖRBI några. :D Programmet var lättare än jag trodde så jag ska bara kolla av med några andra att deras protein ser någorlunda lik ut och sen skriva om proteinet så är det färdigt. Så idag stannade jag mycket längre än vad jag behövde. :) När jag kom hem så har jag mest tagit det lugnt, för jag kände inte direkt för träning idag.
Men jag har i alla fall anmält mig till Utdelningsceremonin för stipendiet den 10:e och frågat Johnny om hjälp för att bryta ner mitt projekt till en mer lättförstådd nivå så jag kan presentera det utan att alla står och gapar och tror att jag pratar arabiska(Det är nämligen så jag knappt själv förstår alla tekniker som vi ska använda och alla celler/proteiner han pratade om, och jag läser ändå på avancerad nivå!). :P
'
Men det kommer bli skitbra tror jag! Och nu har jag fått kontakt med tjejen som var där förra året, så hon har hjälpt mig supermycket och gjort mig jätteentusiastisk inför hela upplevelsen. Plus att min Älskling med stort "Ä" har bestämt sig för att komma och hälsa på mig. Vilket jag visste att han skulle göra. :) Det spelar ingen roll vart jag än åker i världen för han kommer att följa efter mig. Sist åkte han till andra sidan jordklotet bara för att få träffa mig. Det är kärlek det! :D
'
'
'
Såhär ser mitt protein ut när jag manipulerat det lite. ;)
Nu ska jag SOOOOOVA!
'
Nattinatt på er godingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0