Dog eat dog?

Det finns ett uttryck på engelska som går: "It's a dog eat dog world". Kontentan av detta är att vi gör alla vad vi behöver göra för att klara oss själva.
'
Vilken hemsk sak!
'
Jag förundras ständigt över folk som vänder ryggen till dom som behöver. Människor som skulle kasta en oskyldig medmänniska under en buss enbart för egen vinst. För att själva framstå som bättre. Jag är själv ingen ängel, men nog fasen ställer jag upp för andra om jag kan! Jag kanske inte jublar av glädje när en person som pratar skit om mig bakom min rygg ber mig om hjälp, men när det har hänt har jag bitit mig i tungan och gjort det rätta. Kanske inte alla gånger, men som sagt. Jag är ingen ängel.
'
Därför förvånar det mig när andra inte har den mentaliteten. Det är lätt att bli irriterade på dessa människor, speciellt när deras björntjänster är riktade mot mig, eller någon annan jag bryr mig om, men jag tycker faktiskt lite synd om dom också. Nåt måste ju vara fel. Riktigt fel. Och vet du vad? Det finns ett annat engelskt talesätt som går att tillämpa på dessa människor: "What goes around, comes around"
'
Kanske inte från mig, för jag är för väluppfostrad för det. Men lika barn leka bäst heter det ju ändå.
'
Tänk vad många ordspråk det blev idag! :D Kan ju avsluta med ett eget ordspråk:
'
Mitt gräs är grönare, för jag kan i alla fall lägga mig med ett gott samvete. ;)
'
'
När jag får pengar i framtiden (om typ 20 år) så ska jag köpa mig en bra kamera igen så jag kan ta bättre bilder. Missförstå mig rätt, jag älskar min nya mobil, men kameran är inte så skoj. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0