Fröken Ärlig

Japp, hädanefter skall mitt namn vara Fröken Ärlig. Varför, frågar du? Jo, för när jag cyklade hem från träningen idag så stannade jag till för att handla lite inför jobbpremiären imorgon. Väl inne på ICA så hittade jag 70 kr som någon hade tappat.
'
Många ser det ju som en typisk etisk/moralisk frågeställning. "Du hittar pengar på gatan som någon tappat, Vad gör du?".
'
Nu har jag i alla fall svaret på vad JAG skulle göra. För jag lämnade in dom direkt till personalen. För sån är jag. Det kanske kan ses som löjligt.
'
Det är ju "bara" 70 kr liksom.
'
Jo, men 70 kr kan vara otroligt mycket för nån som har det svårt ekonomiskt. Så det så. Jag kan ju inte veta vem som tappade pengarna. Det kan ju har varit någon som stulit dom från någon annan eller en liten unge som sparat veckopengen för att köpa något speciellt. Vem vet.
'
Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen innan jag går och lägger mig. Ha en bra dag snuttar!
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0