Soffan och jag

Sitter hemma i soffan nu efter att ha insett att jag inte behöver cykla in till universitetet förrän om en timme. Så här sitter jag nu och försöker passa på att kika på lite olika saker. :)
'
Gårdagen var minst sagt intressant för er som undrar. Eller kanske inte så där überintressant men riktigt rolig! :D Först var jag i skolan och skrev på labbrapport, och sen åkte jag hem en liten stund. Hemma slängde jag i mig lite mat och tog det lugnt. Sedan insåg jag att tiden började rinna iväg för mig så jag fick skynda mig in till stan på min röda fara. Jag skulle in och möta upp Rosanna för vi skulle ut till Bergvik för att shoppa inför kvällens middagsbjudning. Jag kom precis till bussen, men eftersom jag var tvungen att låsa fast min fina cykel så hann den åka. Jag såg hur Rosanna satt på bussen med ett förvirrat uttryck så jag ringde till henne och hon hoppade av så tog vi bussen som skulle komma lite senare.
'
Vid Bergvik handlade vi lite vin och delade på att köpa maten inför kvällen, och det gick jättebra! :) Sprang även på Stina och Micke (bekanta till syrran) och pratade med dom så det var mycket trevligt! Vi såg även Jörgen Jönsson som var där och shoppade med sin familj så det var skoj! :)
'
När vi kom tillbaka till stan tog Rosanna min cykel så hon skulle slippa bära alla påsar själv. :P Jag hade gärna hjälpt henne att bära men jag skulle möta upp Celine innan så hon skulle hitta hem till Rosanna. Så jag skyndade mig till banken för att sätta in lite pengar och satte mig sedan vid fontänen och väntade. Celine kom lite senare än vad som var sagt för hon missade bussen, så vi skyndade iväg till systemet för att köpa en flaska vin som tack för att vi fick komma hem till Rosanna och Leo. Jag passade även på att köpa en ask jordgubbar för jag var inte säker på om Rosanna skulle hinna köpa det. Vi träffade även Elena från Italien som också skulle med så vi tre begav oss mot det lilla blå huset vid kanalen. :)
'
Middagen (som bestod av tacos) var superbra och vi hade jättetrevlig allihopa. Eller jag uppfattade det så i alla fall! ;) Jag skrattade så jag grät och det var riktigt mysigt. :) Efter tackade vi för oss och jag, Celine och Elena skyndade mot stora torget för Celine skulle till Bunkern. Vi hann precis, men återigen hade jag min cykel med mig och jag vägrade åka utan att låsa fast den, så jag fick nöja mig med att åka hem istället. :P Det tråkiga är att Celine åker hem idag så jag hann liksom inte säga hej då ordentligt. :/ Men jag tror att jag kommer se henne igen för jag hoppas verkligen att vi håller kontakten framöver.
'
Nu ska jag snart in på föreläsning! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild Jeanette
RSS 2.0